Streiku un novecojušā aprīkojuma dēļ Francijas gaisa satiksmes kontrolieri ir atbildīgi par 33% kavējumu Eiropas gaisa satiksmē, vēsta laikraksts "Le Parisien", atsaucoties uz senāta finanšu komitejas ziņojumu.
No 2004.gada līdz 2016.gadam Francijas gaisa satiksmes kontrolieri streikojuši 254 dienas. Otrajā vietā ierindojas Grieķija, bet tur gaisa satiksmes kontrolieri streikojuši tikai 46 dienas. Tālāk seko Itālija ar 37 dienām un Vācija ar četrām streiku dienām, teikts laikraksta rīcībā nonākušajā ziņojumā.
"Katrai streika dienai Francijā ir daudz lielāka ietekme uz Eiropas satiksmi, nekā streikiem citās Eiropas valstīs," secinājis ziņojuma autors senators Vensāns Kapo Kanela.
Francija ierindojas arī pirmajā vietā starp Eiropas valstīm, kad runa ir par lidmašīnu kavēšanos saistībā ar novecojušo kontroles aprīkojumu, secināts ziņojumā.
Kapo Kanela secinājis, ka Francijas izraisīto gaisa satiksmes kavējumu dēļ aviokompānijas gadā cieš vidēji 300 miljonus eiro lielus zaudējumus.
Novecojušā gaisa satiksmes kontroles aprīkojuma apkope gadā izmaksā līdz 136 miljoniem eiro, norādīts ziņojumā.
"Mēs ļoti atpaliekam no saviem kaimiņiem," norādīja senators, lai gan Francija ir ieguldījusi vairāk nekā divus miljardus eiro, lai modernizētu gaisa satiksmes kontroli kopš 2011.gada.
Ziņojumā arī norādīts, ka 4000 Francijas gaisa satiksmes kontrolieru jāpielāgojas arvien intensīvākai gaisa satiksmei. 2017.gadā viņi kontrolēja vairāk nekā 3,1 miljonu lidojumu, kas ir par 4% vairāk nekā 2016.gadā un 8,6% vairāk nekā 2015.gadā.