Šajā nedēļas nogalē Frankfurtē sāksies starptautiskā auto izstāde, kuras laikā ražotāji iepazīstinās ar jaunākajiem spēkratu modeļiem. Hyundai demonstrēs piecus jaunākos ekoloģiskos modeļus, parādot straujo inženieru progresu, uzņēmumam tiecoties uz vadību ‘tīrā’ mašīnbūvē. Visas piecas automašīnas ir izveidotas Hyundai Blue DriveTM iniciatīvas rezultātā un trīs no tām tiks pirmo reizi demonstrētas publiski.
Šī kolekcija ietver trīs sērijveida modeļus – i30 Blue dīzeli, i10 EV un Elantra LPI Hybrid – un divus futūristiskus konceptauto – ix Metro un Blue Will.
ix-Metro, kas tiks atklāts pirmo reizi, apvieno kosmosa kuģu iedvesmoto dizainu ar īpaši ekoloģisku hibrīda spēka pārvadu. Šo kompaktklases SUV darbina 125 ZS viena litra benzīna dzinējs un 15 kW elektromotors, izmetot tikai 80g CO2 uz kilometru. Tā radnieciskais konceptauto Blue Will šovā piedzīvos Eiropas debiju un demonstrēs vēl vienu hibrīda spēka pārvadu - ar 1,6 litru benzīna dzinēju un 100 kW elektromotoru. Pateicoties Blue Will nelielajam svaram, ir samazināti izmeši un degvielas patēriņš, un papildus enerģiju sniedz jumta saules baterijas.
Hibrīdtehnoloģiju par sērijveida realitāti padara Elantra LPI Hybrid – vēl viens Eiropas debitants. Pēc tās veiksmīgās atklāšanas Korejā šajā vasarā notiek novērtēšana, lai noteiktu, vai šī automašīna tiks pārdota Eiropā. Tā ir pirmā pasaulē divās jomās: tā ir pirmais hibrīdauto ar LPG dzinēju un pirmais sērijveida hibrīdauto, kurā tiek izmantoti īpaši efektīvie litija jonu polimēru akumulatori.
Izmantojot ‘stop-start’ tehnoloģiju modelim i30s ar benzīna dzinēju, Hyundai samazināja izmešus un degvielas patēriņu par septiņiem procentiem. Tagad tā pati ‘stop-start’ sistēma ir uzstādīta i30 Blue dīzelim, samazinot CO2 izmešus līdz iespaidīgam līmenim: 113 g/km 90 ZS modelim un 117 g/km 115 ZS versijai. i30 Blue dīzelis, kas spēj konkurēt ar pašiem labākajiem savā klasē, Frankfurtē tiks demonstrēts pirmo reizi.
Hyundai kompetenci alternatīvo dzinēju jomā atspoguļo arī jaunais i10 EV – uzņēmuma pirmais pilnībā elektriskais sērijveida modelis. i10 EV, kas ar vienu uzlādi var veikt 160 km, ir ļoti efektīvs transportlīdzeklis, kas nodrošina praktiskumu un zemas ekspluatācijas izmaksas, kā arī ‘nulles izmešus’. Ierobežota i10 EV ražošana sāksies 2010 gadā, kad to sāks pārdot Korejas tirgū. Sākotnēji tas tiks pārdots valdības ministrijām, valsts uzņēmumiem un uzņēmumiem, kas sniedz sabiedriskos pakalpojumus. Mazumtirdzniecības uzsākšanas datums vēl nav nolemts.
„Mūsu Blue DriveTM modeļi samazina ietekmi uz vidi, saglabājot būtiskās visu Hyundai automašīnu īpašības: kvalitāti un jauninājumus,” norāda Alans Rašforts, Hyundai Motor Europe viceprezidents. „Tādi sērijveida modeļi kā i10 EV un Elantra LPI Hybrid demonstrē to, ka Blue DriveTM iniciatīva ir vairāk nekā tikai vārdi – mēs piedāvājam praktiskus, reālistiskus un novatoriskus risinājumus. Un Hyundai turpinās mūs pārsteigt ar jauniem risinājumiem, to skaitā jaunu hibrīdu izmantošanu un ražošanai gatavām automašīnām ar kurināmā elementu.
„Sešu mēnešu laikā kopš Blue DriveTM uzsākšanas mēs esam spēruši ievērojumus soļus pretī pirmajai pozīcijai ekoloģiskajā vadībā. Mūsu nākotnes plāni pastiprinās mūsu tiekšanos uz šo titulu.”
Hyundai prezentēs arī pilnīgi jauno ix35 SUV, kas aizvietos populāro Tuscon. ix35 jauninājumi ietver jaunu 1.6 litru benzīna dzinēju ar turbokompresoru, kas attīsta 140 zirgaspēku un izmet tikai 149 gramu CO2 uz kilometru.
Savukārt Santa Fe ir samazināts svars un palielināta Hyundai ražotās sešu ātrumu automātiskās pārnesumkārbas efektivitāte, kas ne tikai palielina braukšanas baudījumu, bet arī uzlabo Santa Fe ekoloģisko kategoriju.
Šīs jaunās versijas ir pieejamas ar uzņēmuma jauno dīzeļa dzinēju. Gan 2,0 litru, gan 2,2 litru versijā jaunais dzinējs nodrošina Hyundai SUV automašīnu pārākumu pār konkurentiem.