ASV kopbraukšanas pakalpojumu kompānija "Uber" otrdien paziņoja, ka hakeri nozaguši 57 miljonu šīs kompānijas klientu un šoferu personīgos datus, bet šis hakeru uzbrukums vienu gadu ticis slēpts.
"Nekam no tā nevajadzēja notikt, un es tam nemeklēšu attaisnojumus," paziņojumā sacīja "Uber" vadītājs Dara Hosrovšahi, kas augustā pārņēma šo kompāniju.
Divi no "Uber" informācijas drošības komandas locekļiem, kuru reakcija uz šo hakeru uzbrukumu ietvēra lietotāju neinformēšanu par hakeru ielaušanos viņu datos, kopš otrdienas ir atlaisti, pavēstīja Hosrovšahi.
"Uber" vadītājs sacīja, ka tikai nesen uzzinājis par to, ka nepiederošas personas ielauzušās mākonī bāzētā serverī, ko izmantoja šī kompānija, un lejuplādējušas "ievērojamu" informācijas apjomu.
Nozagtajās datnēs bija "Uber" lietotāju vārdi, e-pasta adreses un mobilo tālruņu numuri, kā arī apmēram 600 000 šoferu vārdi un autovadītāja tiesību informācija.
"Uber" samaksāja hakeriem 100 000 ASV dolāru par šo datu iznīcināšanu, bet neinformēja klientus un šoferus, kuru informācija bija pakļauta riskam, pavēstīja par situāciju informēts ziņu avots.
"Uber" līdzdibinātājs un bijušais vadītājs Treviss Kalaniks tika informēts par šo hakeru ielaušanos neilgi pēc tās atklāšanas, bet paturēja to slepenībā, līdz par to uzzināja jaunais vadītājs Hosrovšahi.
"Jūs varētu jautāt, kāpēc mēs par to runājam tikai tagad - pēc gada," sacīja Hosrovšahi.
"Man bija tāds pats jautājums, tāpēc es uzreiz lūdzu pamatīgi izmeklēt notikušo un to, kāda bijusi mūsu rīcība."
Hosrovšahi sacīja, ka uzzinājis par to, kā "Uber" neinformēja lietotājus un regulatorus, un tas viņu pamudinājis veikt koriģējošas darbības.