Lietuva kā pēdējā no Baltijas valstīm raitificē "Rail Baltica" līgumu

© http://edzl.lv

Lietuvas Seims otrdien ratificēja Latvijas, Lietuvas un Igaunijas valdību līgumu par "Rail Baltica" dzelzceļa savienojuma izveidi.

Par līguma ratifikāciju balsoja 96 deputāti, bet viens parlamentārietis balsojumā nepiedalījās.

Kā ziņots, trīs Baltijas valstu premjerministri janvārī parakstīja līgumu par "Rail Baltica" projektu, kurā izklāstīti tā attīstības termiņi, maršruts un vairākas tehniskās detaļas.

Latvijas Saeima un Igaunijas Rīgikogu šo līgumu ratificēja jūnijā.

http://edzl.lv

Līgums regulē būvējamās dzelzceļa infrastruktūras un zemes īpašumtiesības, būvniecības finansēšanas apstākļus, kā arī nodrošina piekļuvi "Rail Baltica" infrastruktūrai un sniedz vispārējas vadlīnijas projekta vadībai, lai noteiktu infrastruktūras operatoru.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Plānots, ka pa jauno dzelzceļa līniju pasažieru vilcienu ātrums varēs sasniegt 240 kilometrus stundā, bet kravas vilcienu - 120 kilometrus stundā.

Jaunākie dati liecina, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem.

Pasaulē

Romas katoļu baznīcas prelāti ir izvēlējušies jaunu vadītāju, kas aizstās mirušo pāvestu Francisku - galvenās diskusijas bija par to, no kurienes tieši nāks jaunais Romas arhibīskaps un vai viņš turpinās sava priekšgājēja relatīvi liberālo kursu, atsakoties no monarha greznības par labu vienkāršam dzīvesveidam. Tomēr ir arī daudzi citi jautājumi, kuru uzdošana skaļi daudziem šķiet apkaunojoša vai nepiedienīga. Atbildes uz tiem meklē “BBC”.

Svarīgākais