Drošības speciālisti brīdina - spridzekļi klēpjdatoros ir laika jautājums

© scanpix

ANO pretterorisma komitejas priekšsēdētājs Žans Pols Labords brīdināja, ka jautājums ir "kad, nevis vai" teroristi izmantos klēpjdatorus, lai lidmašīnās ienestu spridzekļus.

Labords ar žurnālistiem runāja pēc tam, kad amatpersonas bija nolēmušas neaizliegt pasažieriem lidojumos no Eiropas uz ASV ņemt līdzi salonā klēpjdatorus kā rokas bagāžu.

Šāds aizliegums jau ir spēkā lidojumos no astoņām citām valstīm.

Džihādistu grupējuma "Islāma valsts" karotāji, kas atgriežas Eiropā, varētu būt "daudz bīstamāki" nekā iepriekšējo viļņu radikāļi, pieļāva Labords.

Kara gadi būs nocietinājuši eiropiešus, kas devušies karot uz Sīriju un Irāku "Islāma valsts" rindās. Vairākas Eiropas valstis uzskata, ka aizvadītajā gadā kaujinieku skaits, kas atgriežas Eiropā, pieaudzis par trešdaļu.

scanpix

"Vidēji ņemot, šie cilvēki ir ievērojami apņēmīgāki, pieredzējušāki un prasmīgāki," sacīja Labords.

"Par spīti ceļošanas ierobežojumiem būs vairāki ārvalstu teroristu karotāji, kas, iespējams, izslīdes cauri robežām un dosies atpakaļ, atgriezīsies šajās valstīs, īpaši jau, izmantojot kontrabandistu tīklus," brīdināja amatpersona.

"Islāma valsts" kontrolē teritorijas Sīrijā un Irākā, kur cenšas ieviest viduslaiku sunnītu paražas, pasludinājusi tur "kalifātu" un pastrādājusi neskaitāmas asinsstindzinošas zvērības.

Grupējums cenšas nostiprināties arī Lībijā un Afganistānā, kā arī ir uzņēmies atbildību par teroraktiem Eiropā.

Pasaulē

Internetā publicēts neilgi pirms katastrofas veikts sarunas ieraksts starp 25.novembrī Viļņā avarējušās DHL kravas lidmašīnas Boeing 737 pilotiem un dispečeri, vēsta LRT. Pēc izdevuma ziņām, sarunas bijušas pilnīgi normālas, bez trauksmes pazīmēm. Taču pēkšņi lidmašīna sāka krist, nolidoja vairākus simtus metru un ietriecās zemē.

Svarīgākais