Reklāmdevēji sacēlušies pret "Youtube"

© scanpix

ASV kompānijas AT&T un "Verizon", kā arī citi nozīmīgi reklāmdevēji ir apturējuši savas mārketinga kampaņas kompānijai "Google" piederošajā video koplietošanas vietnē "YouTube", jo līdzās to reklāmām šajā vietnē esot parādījušies videofaili, kas propagandē terorismu vai citas nepatīkamas lietas.

Šāds "YouTube" boikots vēršas plašumā un rada problēmu "Google", kura tādēl var zaudēt reklāmas ienākumus simtiem miljonu ASV dolāru apmērā.

"YouTube" popularitāti nosaka šīs vietnes plašā un eklektiskā videofailu bibliotēka, tomēr to daudzveidības dēļ reklāmas periodiski parādās blakus videofailiem, kuri ir reklāmdevējiem netīkami, par spīti "Google" pūliņiem to novērst.

"Google" ir lielā mērā atkarīga no automatizētām programmām reklāmu ievietošanai "YouTube", jo šis darbs ir pārāk liels, lai to veiktu cilvēki. Vietnē "YouTube" katru minūti tiek ievietoti videofaili , kuru kopējais garums ir ap 400 stundām.

"Google" šonedēļ solīja pastiprināt savus centienus bloķēt reklāmas "naidīgos, aizskarošos un izsmejošos" videofailos.

"Mēs zinām, ka tas ir nepieņemami reklāmdevējiem un aģentūrām, kas mums uzticas," otrdien savā blogā atzina "Google" uzņēmējdarbības vadītājs Filips Šindlers.

Šindlers solīja nolīgt "ievērojamu skaitu" darbinieku, kas pārskatītu "YouTube" videofailus un atzīmētu reklāmām nepiemērotos. Viņš arī prognozēja, ka "YouTube" spēs atbildēt uz reklāmdevēju bažām, izmantojot "Google" jaunākos sasniegumus mākslīgā intelekta jomā.

Šis solījums tomēr nav apmierinājis AT&T, "Verizon Communications" un plašu globālo reklāmdevēju loku, starp kuriem ir uzņēmumi "Volkswagen", "Audi", "HSBC Holdings", "Royal Bank of Scotland" un "L'Oreal".

"Mēs esam dziļi nobažījušies, ka mūsu reklāmas var būt parādījušās līdzās “YouTube” saturam, kas veicina terorismu un naidu," paziņoja AT&T. "Līdz “Google” spēs nodrošināt, lai tas nenotiktu atkal, mēs aizvācam savas reklāmas no “Google” platformām bez meklēšanas funkcijas."

“Verizon” paziņoja, ka ir nolēmusi aizvākt reklāmas no “YouTube”, lai aizsargātu savu vietni, kamēr tā pēta "vājos posmus" starp saviem partneriem digitālās reklāmas jomā.

Pasaulē

Kamēr pa Rīgas ielām laiski klaiņo retais iebraucējs, tikmēr Čehijas galvaspilsētu katru gadu apmeklē astoņi miljoni tūristu. Prāgas iedzīvotājiem par to nemaz nav prieks. Tūristu pūļi ierodas pilsētā galvenokārt pēc lētā alkohola. Ko piedāvā pilsētas vadība? To pētījuši mediju platformas “Deutsche Welle” (DW) žurnālisti.

Svarīgākais