Portāls Delfi ziņo, ka sestdien notikušais incidents, kad airBaltic flotes "Bombardier Q400 NextGen" lidmašīna nosēžoties Rīgā bija problēmas ar priekšējo šasiju, ir viens vairākiem tieši "Bombardier" lidmašīnu nosēšanās problēmām.
Sestdienas incidenta izmeklēšanā iesaistīti gan vietējie, gan starptautiskie eksperti. Vairākas aviokompānija gaida pārbaudes rezultātus, jo ari to flotē ir "Bombardier Q400" lidmašīnas. Ražotājs noraida informāciju, ka Rīgā piedzīvotais gadījums ir saistāms ar citiem incidentiem. Taču portāls Delfi ir apzinājis vel četrus gadījumus, kad ar konkrētā modeļa lidmašīnu gadījušās problēmas nolaišanās laikā.
Izmeklētājiem rezultāti par šo incidentu jāpaziņo 12 mēnešu laikā. Taču izmeklētājiem jau ir sava versija par notikušo - vairākās daļās sabrukusi priekšējās šasijas apakšējā stāvokļa atslēgas tapa, tādēļ nebija iespējams pilnībā ievilkt vai izlaist šasiju.
Latvijas nacionālās aviokompānijas airBaltic flotē ir jaunākās paaudzes "Bombardier" "Dash 8" sērijas lidaparāti. airBaltic izmanto 400. sērijas lidaparātus. "Dash 8" sērijas lidaparātiem kopš 90. gadu vidus notikuši vismaz 20 incidenti, kad lidmašīnas nolaišanās aprīkojums izgājis no ierindas, vēsta portāls Delfi.
Portāla atradi vēl četrus incidentu saistībā ar "Bombardier Q400 NextGen" negadījumiem nolaižoties:
- 2013. gada 27. septembrī "Croatia Airlines" lidmašīnai nolaižoties Cīrihē neizdevās izlaist priekšējo šasiju.
- 2014. gada 6. novembrī, "Air Canada" lidmašīnai, veicot ārkārtas nosēšanos Edmontonas lidostā, sabruka labās puses šasija, un propellera lāpstas atsitās pret skrejceļu, bet viena no tām ietriecās lidmašīnas kabīnē.
- 2015. gada 30. septembrī "Luxair" lidmašīna Vācijas Sārbrikenas - Enshaimas lidostā pēc pacelšanās nolaidās atpakaļ uz skrejceļa, bet ar ievilktām šasijām.
- 2015. gada 8. martā Indijas aviokompānijas "SpiceJet" lidmašīnai, nolaižoties sabruka kreisās puses šasija.