WhatsApp gatavs dalīties klientu datos

MILJARDS LIETOTĀJU. WhatsApp popularitāte līdz šim strauji augusi, un februārī tā lietotāju skaits sasniedza miljardu. Tas ir divreiz tik daudz kā 2014. gadā, kad to par 19 miljardiem ASV dolāru nopirka Facebook © Shutterstok

Mobilās ziņapmaiņas rīks WhatsApp, kuram līdz šim bija izdevies pasargāt savus klientus no ziņkārīgām acīm un ausīm, nesen paziņojis, ka pirmo reizi četru gadu laikā maina savu privātuma politiku, proti, turpmāk informāciju par saviem klientiem nodos sociālajam tīklam Facebook.

Privātuma politikas maiņa esot bijusi nepieciešama, lai klienti varētu saņemt mērķētu reklāmu. «Sadarbība ar Facebook palīdzēs mums vēl efektīvāk izpētīt galvenos rādītājus par to, cik bieži cilvēki lieto mūsu pakalpojumus un kā labāk cīnīties ar surogātpastu. Gadījumā, ja jūsu numurs ir savienots ar Facebook sistēmu, Facebook var sniegt precīzākus ieteikumus no draugiem un parādīt atbilstošas reklāmas, ja jums ir konts ar tiem. Piemēram, jūs varētu redzēt reklāmu no kompānijas, kas jūs interesē, nevis no tās, par kuru jūs nekad neesat dzirdējis,» teikts WhatsApp blogā. Tajā sniegti arī skaidrojumi, kā atteikties no datu nodošanas Facebook. Turklāt arī WhatsApp klientiem šajās dienās, atverot minēto aplikāciju, tiek jautāts, vai viņi piekrīt savu datu nodošanai Facebook.

Diemžēl, tā kā daļa lietotāju nelasa šādus paziņojumu, kas turklāt ir angļu valodā, viņi piekrīt, paši nemaz nezinot kam. Šajā gadījumā Facebook un tā saimes kompānijas - Instagram un Oculus Rift - saņems informāciju par to, kad un cik bieži konkrētais lietotājs izmanto WhatsApp, kāds ir telefona numurs, modelis, tā operētājsistēma un mobilo sakaru operators. Tiesa, tas nenozīmē, ka šo informāciju varēs ieraudzīt visi citi Facebook lietotāji. Noteikti ne. Tāpat arī nekas no tā, ar ko cilvēki dalās, izmantojot WhatsApp, piemēram, ziņas, attēli un konta informācija, netiks nodots Facebook. Taču ar mērķētu reklāmu gan jārēķinās.

WhatsApp atgādina, ka lietotāji, kuri piekrita atjauninātajiem lietošanas noteikumiem un jaunai konfidencionalitātes politikai, var no tā atteikties 30 dienu laikā. Tiesa, pilnībā atteikties no datu nodošanas nav iespējams, jo jebkurā gadījumā kaut kāda informācija tiks vākta, piemēram, «sistēmu drošības nodrošināšanai cīņā ar surogātpastu, likumu, noteikumu un autortiesību pārkāpumiem».



Svarīgākais