Pētījums: Kino skatītāji bēg no realitātes

Liela daļa kino apmeklētāju atzinuši, ka viņu galvenais mērķis ir kaut uz dažām stundām aizmirsties un izbēgt no dzīves skarbās realitātes, liecina Reuters/Ipsos veiktā aptauja. Tās laikā uzklausīti vairāk nekā 24 000 pieaugušo 23 pasaules valstīs.

"Kino pašlaik kļuvis par tādu kā celuloīda grāmatu. Vecākās paaudzes pārstāvji mēdza saritināties uz dīvāna un palasīt kādu aizraujošu vai romantisku grāmatu, lai aizmirstos vai pasapņotu, bet jaunākā paaudze izvēlas vismaz reizi nedēļā apmeklēt kinoteātri," uzskata tirgus izpētes kompānijas Ipsos vecākais viceprezidents Džons Raits.

Lai gan 58% kinoskatītāju atzinuši, ka viņi neuzskata kino apmeklējumu par iespēju atbrīvoties no reālās dzīves problēmām un aizmirst par tām, 42% paziņojuši, ka, dodoties uz kinoteātri, tas ir viņu galvenais mērķis. Visvairāk šādu ļaužu ir Turcijā (67%), Indijā (61%), Dienvidkorejā (54%) un Austrālijā (52%). Ja vadās pēc šīs aptaujas datiem, var secināt, ka visvairāk realitātei ir pietuvināti Ungārijas iedzīvotāji, kur 76% kino apmeklētāju skaidri apzinās, ka laikā, kamēr viņi skatījušies kārtējo grāvēju vai komēdiju, reālajā dzīvē nekas būtiski mainījies nebūs un, iznākot no kinoteātra, atkal būs jāķeras pie veco, apnicīgo ikdienas problēmu risināšanas. 74% šādu reālistu ir Nīderlandē, tikpat daudz Meksikā, 71% – Zviedrijā, bet 70% – Vācijā.

Nav liels pārsteigums, ka valstīs novērojamās tendences ir samērā universālas – tas nozīmē, ka attiecīgi uzskata gan vīrieši, gan sievietes, gan ļaudis ar dažādu ieņēmumu līmeni. Tomēr tas neattiecas uz dažādām vecuma grupām – ļaudis, kas ir jaunāki par 35 gadiem, krietni biežāk kino uzskata par bēgšanu no dzīves (49%), savukārt vecāku cilvēku vidū šādu kinoskatītāju īpatsvars nepārsniedz 36%. Dž. Raits to skaidro ar jaunākās paaudzes lielāko piesaisti jaunajām tehnoloģijām, norādot, ka jauniešiem ne tikai izdodas sajusties kā uz ekrāna esošo notikumu dalībniekiem (it īpaši ja runa ir par modernajām 3D filmām), bet arī gūt pārliecību, ka, veicot vienkāršas manipulācijas ar mobilā tālruņa kameru un YouTube, viņi paši kļūst par šīs industrijas sastāvdaļu.

Svarīgākais