Atsevišķām ES dalībvalstīm prasīs atzinumus par veiktajiem darbiem

© Scanpix

Eiropas Parlamenta (EP) izmešu skandāla komiteja gatavo jautājumus atsevišķām Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīm, lai vēlāk tās uzklausītu, aģentūrai LETA apliecināja komitejas Eiropas Tautas partijas (ETP) koordinators Krišjānis Kariņš (V).

EP iepriekš apstiprināja izmeklēšanas komitejas, kas izmeklēs krāpšanos ar automobiļu izmešu testēšanas ierīcēm, locekļus un darbības jomu. Komiteja pētīs iespējamo Eiropas Komisijas (EK) un dalībvalstu nolaidību, kuras dēļ nav īstenoti ES noteikumi.

Kariņš atzina, ka minētā komiteja pašlaik izskata EK iestādes, kā arī to, kas šajā jomā līdz šim ticis darīts. Viņš arī sacīja, ka tiek gatavoti jautājumi atsevišķām ES dalībvalstīm, tomēr to vidū Latvijas neesot.

Attiecīgie jautājumi nosūtīti arī EK, un tiek plānots līdz jūlijam uzklausīt EK viedokļus, savukārt septembrī sagaidāms, ka izteiksies attiecīgās dalībvalstis. Paralēli šim darbam, kā sacīja politiķis, notiek aktīvs darbs ar industriju.

LETA jau vēstīja, ka komiteja sešu mēnešu laikā pēc darba sākšanas sagatavos starpposma ziņojumu un gada laikā galīgo ziņojumu. Tāpat tā izmeklēs EK iespējamo nolaidību, kuras dēļ nav pārskatīti pārbaudes cikli izmešu mērīšanai, EK un dalībvalstu atbildīgo institūciju iespējamo nolaidību, neveicot atbilstošus un efektīvus pasākumus, lai īstenotu aizliegumu lietot ierīces, kas pārveido vai pārtrauc izmešu mērīšanas ierīču darbību, kā arī EK iespējamo nolaidību, kuras dēļ laikus nav ieviestas pārbaudes, kas atspoguļo faktiskos braukšanas apstākļus.

Tā arī izmeklēs dalībvalstu iespējamo nolaidību, kā rezultātā nav pieņemti noteikumi par efektīvām, samērīgām un preventīvām sankcijām par ražotāju pārkāpumiem un pārveidošanas ierīču lietošanu, kā arī vāks un analizēs informāciju, lai noskaidrotu, vai EK un dalībvalstīm bija pierādījumi par pārveidošanas ierīču izmantošanu, pirms 2015.gada 18.septembrī nāca klajā ASV fakti.

Lēmums seko ASV veiktajiem atklājumiem, ka "Volkswagen" grupa ir lietojusi īpašas ierīces, lai mākslīgi samazinātu slāpekļa oksīda izmešu rādījumus testēšanas laikā.