Vakar uzsāktais vācu aviokompānijas Lufthansa pilotu streiks sagādājis neērtības tūkstošiem pasažieru, jo paredzams, ka līdz ceturtdienai ik dienas tiks atcelti ap 800 no kompānijas paredzētajiem reisiem. Lufthansa vadība savukārt lēš, ka piloti, kuri pieprasa lielāku atalgojumu un garantētas darba vietas, kompānijai nodarīs līdz 100 miljoniem eiro lielus zaudējumus.
Par piedalīšanos streikā pagājušajā nedēļā nobalsoja vairāk nekā 90 procenti no 4500 aviokompānijas pilotiem – arodbiedrības Cockpit locekļi, turklāt streiko arī Lufthansa meitas kompāniju Cargo un Germanwings piloti, kuri vakar rīkoja protesta akcijas Frankfurtes un Minhenes lidostās. Lufthansa jau paziņojusi par aptuveni 3000 reisu atcelšanu un brīdinājusi pasažierus par kavēšanos un iespējamo maršrutu maiņu.
"Es vairs neko nesaprotu. Brīvdienas pavadīju Vācijā, bet tagad man vajag nokļūt atpakaļ Itālijā, lai tiktu uz darbu. Taču neviens nespēj paskaidrot, vai un kad tas būs iespējams," sarunā ar Euronews sūrojies viens no pasažieriem, kas gaidīja reisu uz Romu Frankfurtes lidostā. Lufthansa gan solījusi, ka kompānijas mājaslapā internetā regulāri būs iegūstama informācija par to, kuri reisi atcelti, bet par kuru izpildi izdevies vienoties ar citām aviokompānijām. Pasažieriem, kuri vēlējušies izmantot Vācijas iekšējos reisus, kompānija jau ieteikusi pārsēsties uz vilcieniem.
"Mēs visi zinām, ka šajā brīdī streikam var būt graujošas sekas, kas izplešas aiz gaisa satiksmes ekonomikas robežām," sarunā ar Die Welt sacījis Vācijas transporta ministrs Peters Ramzauers. Svētdien viņam bijušas vairākas sarunas ar Lufthansa un pilotu arodbiedrības pārstāvjiem, taču noregulēt konfliktu nav izdevies. "Lufthansa menedžments nav ieinteresēts dialogā, lai gan, protams, to noliegs," sarunā ar AFP sacījis arodbiedrības pārstāvis Jērgs Handvergs. "Mūsu kompānijā nav samazināta neviena darba vieta. Neviens Lufthansa pilots no darba nav atlaists, un mēs pašlaik neplānojam darba vietu samazināšanu," savukārt uzsvēris Lufthansa vadītāja vietnieks Kristofs Francs.
Viņš licis saprast, ka laikā, kad kompānija cieš zaudējumus (pērnā gada pirmajos deviņos mēnešos apgrozījums krities par 13%), runāt par algu paaugstinājumu ir samērā nekorekti. It sevišķi tāpēc, ka Lufthansa piloti jau tāpat ir vieni no vislabāk apmaksātajiem savā arodā. Reuters vēsta, ka pirmais virsnieks saņem vismaz 62 000 eiro, lidmašīnas kapteinis – 115 000 eiro gadā, bet labāko pilotu algas sasniedzot 325 000 eiro. "Šie piloti vēlas, lai pret viņiem izturas kā pret augstākā līmeņa menedžeriem, bet uzvedas kā autobusu šoferi, kuriem maksā par maz," sarunā ar Reuters sacījis kāds Frankfurtes lidostas darbinieks. Ar ironisku reklāmas sludinājumu klajā nākusi automašīnu nomas kompānija Sixt. Laikrakstā Sueddeutsche Zeitung pa veselu lapu ievietota pilota fotogrāfija un uzraksts: "Maksā par maz? Kļūsti par šoferi un nāc strādāt uz Sixt!"
Pilotu arodbiedrības pārstāvji gan norādījuši, ka ir gatavi atteikties no prasītā 6,4% algas pielikuma, taču tikai ar noteikumu, ka viņiem tiks garantētas darba vietas. Pilotu rīcībā nonākusī informācija liecina, ka Lufthansa vadība plānojot atdot arvien vairāk reisu ārvalstu lidsabiedrībām, kuras izmanto lētāku darbaspēku.