Vismaz deviņi cilvēki gājuši bojā un gandrīz simts ievainoti (vairāki no viņiem ļoti smagi) divu pasažieru vilcienu sadursmē Bavārijas federālajā zemē.
Tā ir viena no traģiskākajām dzelzceļa katastrofām Vācijā beidzamo gadu laikā, un izmeklēšanā būs jānoskaidro, kādēļ abi vilcieni pa šajā posmā vienīgo sliežu ceļu traukušies viens otram pretim un kāpēc nav nostrādājusi automātiskā bremzēšanas sistēma. Diemžēl mašīnistiem uzdot šos jautājumus vairs nebūs iespējams, jo abi gājuši bojā.
Deutsche Welle vēsta, ka avārija notikusi īsi pirms septiņiem no rīta netālu no Bādaiblingas pilsētas, kas atrodas Bavārijas dienvidos. Šajā posmā ir tikai viens sliežu ceļš, un vilcieniem saskaņā ar kursēšanas grafiku vajadzējis izmainīties Kolbermoras tuvumā, īpaši sasauktā preses konferencē skaidrojis Bavārijas iekšlietu ministrs Joahims Hermans. Taču tas pagaidām nezināmu iemeslu dēļ nav noticis (visticamāk, viens no vilcieniem kavējies), vēsta Deutsche Welle. Pašlaik nav arī skaidrs, kāpēc nav nostrādājusi automātiskā brīdināšanas un bremzēšanas sistēma PZB 90, kurai būtu jāreaģē uz to, ka viens no vilcieniem pabraucis garām semaforam, kas rādījis kustībai aizliedzošo signālu. Kompānijas Deutsche Bahn (tieši tā atbild par sliežu ceļiem) Bavārijas nodaļas vadītājs Klauss Dīters Jozels informējis, ka beidzamā PZB 90 pārbaude tieši šajā posmā veikta pirms nepilnas nedēļas, un tad sistēma darbojusies nevainojami, raksta interneta ziņu vietne The Local. Tā arī atgādina, ka šāda sistēma uz pilnīgi visiem Vācijas sliežu ceļiem tika ieviesta pēc 2011. gada janvārī netālu no Magdeburgas notikušās katastrofas. Toreiz pasažieru vilciena mašīnists ignorēja divu semaforu aizliedzošos signālus un viņa vadītais vilciens ietriecās preču vilcienā – katastrofa prasīja desmit cilvēku dzīvības.
Vakar jau atrastas vilcienu melnās kastes jeb brauciena datu ierakstu ierīces, kas, domājams, ļaus noskaidrot notikušā iemeslus, bet amatpersonas no kaut kādu minējumu izteikšanas pagaidām atturējušās. Vācijas transporta ministrs Aleksanders Dobrints gan paziņojis, ka sadursme notikusi līkumā – abi vilcieni, visticamāk, traukušies ar ātrumu aptuveni 100 km/h, un to mašīnisti pat nav paspējuši uzsākt bremzēšanu, jo par vēlu pamanījuši pretim braucošo vilcienu. Viņš piebildis, ka abu vilcienu pirmie vagoni pilnībā sadragāti un noskrējuši no sliedēm. Lai evakuētu ievainotos, nācies iesaistīt glābšanas dienesta helikopterus un kuterus, jo dzelzceļa līniju no šosejas šķir upe. Glābšanas darbos piedalījušies arī Austrijas speciālisti.