NATO: "Daesh" rindās esošie analizē mūsu vājības

© F64

Teroristu organizācijas "Daesh" rindās esošie cilvēki bieži vien ir arī no tā sauktās Rietumu pasaules, līdz ar to viņi lieliski izprot mūsu vājības un spēj uzrunāt mūsu sabiedrības vairākās valodās un veidos, tā NATO Stratēģiskās komunikācijas izcilības centra pētījuma prezentācijā par teroristiskās organizācijas "Daesh" komunikācijas stratēģiju sacīja centra pārstāvis Rafals Žgriževičs.

Viņš norādīja, ka tā sauktā kalifāta pasludināšana un "Daesh" līdera uzrunas laika gaitā spējušas pievērst vairāku valstu uzmanību teroristiskajai organizācijai. Tāpat norādīts, ka "Daesh" izmanto radikālāko reliģijas interpretāciju savā komunikācijā. "Viņi saprot, kā uzrunāt mūsu sabiedrības, kā tās uzrunāt, kā arī spēj runāt mūsu valodās. "Deash" nav tikai Irākā un Sīrijā, teroristu organizācijas atbalstītāji ir vairākās valstīs visā pasaulē," viņš sacīja, piebilstot, ka "Daesh" ir propagandas struktūras, kuras darbojas lokālā un globālā mērogā.

Turpinot par propagandu, viņš norādīja, ka katrai provincei, kas atrodas "Daesh" pakļautībā, ir sava mediju struktūra. Tā, piemēram, Irākā esot deviņi dažādi mediji ar savu logo, lai iedzīvotāji labāk izprastu, no kura reģiona nāk ziņas. Tikmēr Lībijā to esot trīs.

"Teroristi analizē sabiedrību un tad tai pielāgo nepieciešamo un vēlamo informāciju. Savā propagandā viņi neuzrunā cilvēkus, aicinot - "nāciet!", bet gan - "nāciet, celsim kalifātu kopā!"," sacīja eksperts.

Žgriževičs arī vērsa uzmanību, ka būtu nepieciešams izvairīties no apzīmējuma "Islāma valsts", jo tieši tas ir viņu mērķis - lai visa pasaule to uztvertu kā valsti. Tomēr vairākās valstīs teroristu organizāciju apzīmē dažādos vārdos un apzīmējumos, tādēļ būtu nepieciešama vienotāka rīcība un komunikācija.

"Visai Eiropai nevar rast risinājumus, tādēļ mums jārod risinājumi katrai valstij atsevišķi. Tāpat mums ir jāizprot, kā cīnīties ar "Daesh" propagandu, jo mēs varam ziņot par viņu kontiem sociālajās vietnēs, taču viņi ļoti labi zina, kā apiet to visu," sacīja eksperts.

Savukārt sociālo mediju eksperte Sanda Svetoka norādīja, ka sociālo tīklu izmantošana karā nav jauns fenomens. "Šī vide ieņem vietu karadarbībā. Piemēram, teroristiem tagad vēl vairāk nekā jebkad iepriekš ir nozīmīgi nevis paveikt kaut ko, bet gan veids, kā tas tiek pasniegts sabiedrībai. "Daesh" ir iemācījusies gandrīz visus sociālā mārketinga trikus. Atšķirībā no citiem teroristiskajiem grupējumiem "Daesh" izprot savu mērķauditoriju un spēj pielāgot nepieciešamo vēstījumu tieši tai, izmantojot Holivudas filmu cienīgu stilu," sacīja Svetoka.

Kā norādīja eksperte, tāpat "Daesh" vēlas aptvert pēc iespējas lielāku sabiedrības daļu, šī iemesla dēļ savā propagandā izmantojot vairāk nekā 20 valodas. "Piemēram, "Twitter" ir viena no "Daesh" visbiežāk izmantotajām platformām, kaut daudz tiek izmantotas arī slēgtās platformas. Tieši "Twitter" ir vieta, kuru teroristi anonīmi var izmantot savas propagandas izplatīšanai," sprieda Svetoka.

Runājot par "Twitter", eksperte norādīja, ka "Daesh" mēģina izmantot populārākās mirkļbirkas, lai uzrunātu pēc iespējas lielāku sabiedrības daļu. "Tāpat "Daesh" sociālajās vietnēs izmanto dažādus avatarus, ar reliģiju saistītus dzīvniekus," norādīja eksperte, par piemēru minot lauvas un dažāda veida putnus.

""Daesh" salīdzinātu ar insektu vai putnu baru, kas pielāgojas notiekošajam. Viņi ir sagatavojušies tam, ka sociālo vietņu konti var tikt slēgti jebkurā brīdī, tādēļ "Daesh" to vietā sagatavojusi jaunus. Pat vairāku simtu kontu slēgšana nenesīs vēlamo efektu, jo "Daesh" ir jāuztver kā komūna," viņa sacīja.

Jau vēstīts, ka "Daesh" ir sagrābusi plašas teritorijas Sīrijā un Irākā, kur cenšas ieviest viduslaiku sunnītu paražas, pasludinājusi tur "kalifātu" un pastrādājusi neskaitāmas asinsstindzinošas zvērības.

Grupējums uzņēmies atbildību par Parīzē 13. un 14.novembrī notikušo slaktiņu, kurā tika nogalināti 130 cilvēki.

Svarīgākais