Libānā sēras pēc aviokatastrofas

© Scanpix

Vakar Libānā tika izsludināta sēru dienu pēc aviokatastrofas, kas, spriežot pēc visa, prasījusi 90 cilvēku dzīvības. Aviokompānijas Ethiopian Airlines lidmašīna iegāzās Vidusjūrā īsi pēc pacelšanās no Beirūtas lidostas, un ir ļoti maz cerību, ka katastrofā, kurā vaino sliktos laika apstākļus, kāds būtu izdzīvojis.

Vietā, kur aptuveni 3,5 kilometrus no krasta ūdenī iegāzās lidmašīna, visu dienu strādāja vietējie glābēji, kuriem palīdzību snieguši arī ANO spēku karavīri un ārvalstu palīdzības dienesti, vēsta Reuters. Diemžēl glābšanas darbi aprobežojušies ar katastrofā sadragātā lainera atlūzu un bojāgājušo mirstīgo atlieku izvilkšanu no ūdens. Atlūzas un mirstīgās atliekas krastā netālu no Naamehas ciemata (10 kilometrus no Beirūtas) izskalo arī jūra.

Lidmašīna Boeing 737-800, kuras galamērķis bija Etiopijas galvaspilsēta Adisabeba, ar 83 pasažieriem un septiņiem apkalpes locekļiem no Beirūtas pacēlās ap pustrijiem naktī pēc vietējā laika – ļoti sliktos laika apstākļos. Aculiecinieki apgalvo, ka lidmašīna jau pacelšanās laikā uzliesmojusi un Vidusjūrā iekritusi "kā milzīga ugunīga bumba", vēsta BBC. Lidostas amatpersonas vēsta, ka no radaru ekrāniem tā pazudusi nepilnas piecas minūtes pēc pacelšanās. "Lidojumu kontroles centrs asistēja pilotam pacelšanās laikā, un pēkšņi nezināmu iemeslu dēļ sakari pārtrūka," paziņojis Libānas transporta ministrs Gazi al Aridi.

"Pašlaik mēs pilnībā izslēdzam sabotāžas iespēju, taču lidmašīnas avārijas iemesls tiks noskaidrots pēc izmeklēšanas," paziņojis Libānas prezidents Mišels Suleimans, kurš izteicis līdzjūtību upuru tuviniekiem un izsludinājis vienas dienas sēras. Reuters vēsta, ka lielākā daļa no lidmašīnā esošajiem bijuši Libānas (55 cilvēki) un Etiopijas (22 cilvēki) pilsoņi, taču upuru vidū ir arī briti, Kanādas, Francijas, Irākas, Krievijas un Sīrijas pilsoņi. Francija apstiprinājusi, ka avarējušajā lidmašīnā atradusies Francijas vēstnieka Libānā Denisa Petona kundze Marla.

Vakar glābšanas darbos tika iesaistīta Libānas armija un ANO miera uzturētāji (UNIFIL), no Kipras uz Libānas piekrasti devies britu kuģis, kas apgādāts ar nepieciešamajām iekārtām. "Mēs esam sazinājušies ar visiem – gan mūsu valstī, gan ārpus tās –, kas var palīdzēt mums un Libānas jūras spēkiem, armijai un UNIFIL glābšanas operācijā," uzsvēris G. al Aridi.

Tikmēr katastrofas upuru tuvinieki pulcējušies Beirūtas un Adisabebas lidostās, gaidot kādas ziņas par saviem radiniekiem. Daudzi no viņiem pauduši sašutumu, ka Beirūtas lidostas amatpersonas atļāvušas šādos laika apstākļos, kad plosījās vētra un zibeņoja, lidmašīnai pacelties gaisā. "Viņiem vajadzēja lidojumu atlikt uz kādu stundu vai divām, lai pasargātu pasažierus. Visiem taču ir zināms, ka zibens spērieni lidmašīnām visbīstamākie ir tieši pacelšanās laikā," intervijā Libānas televīzijai sacījis kāda pasažiera tuvinieks. Ethiopian Airlines pavēstījusi, ka 2002. gadā būvētajai lidmašīnai tehniskā apskate pēdējo reizi veikta pagājušā gada 25. decembrī un nav bijis nekādu bažu par tās drošību.

Svarīgākais