Piektdien Itālijas pilsētā Milānā durvis vēra pasaules izstāde "Expo 2015", kurā popularitāti iemantojis Igaunijas paviljons "Gallery of __", kuru savā "visiespaidīgāko paviljonu" sarakstā iekļāvis ietekmīgais ASV ziņu kanāls CNN, raksta news.err.ee
Paviljona dizaina autors ir arhitektūras birojs Kadarik & Tüür, kura mērķis bija Igauniju prezentēt kā "ziemeļnieciski siltu valsti, kurā valda demokrātiski un atvērti uzskati".
Igaunijas paviljonā var pamanīt valsts pārstāvošos uzņēmumus: Skype, Estonia Pianos, A Le Coq alus darītavu, Click&Grow, Derelict, Renard bikes, Stigo Bike and Raybike, kā arī vairākus citus uzņēmumus.
Ziņu kanāls CNN kaimiņvalsts paviljonu iekļāvuis 24 oriģinālāko "Expo" paviljonu pulkā. "Trīs stāvos izvietotie koka bloki ir kā "ligzdošanas ligzdas", kuras satur labāko no Igaunijas kulinārijas, pārtikas, dzērieniem - tas ir iedvesmojoši pēc savas būtības." Enerģijas šūpoles" izvietotas pirmajā stāvā - apmeklētāji tās var izmantot, lai ražotu elektrību, tādējādi, skaidri radot priekšstatu par to, cik daudz pūļu šajā procesā ir jāiegulda, un kā šo enerģiju izmanto ikdienas uzdevumu izpildīšanai," tā ziņu kanāla skaidrojumā.
Jāpiezīmē, ka Igaunijas paviljons izmaksājis 3.7 miljonus eiro.
Izstāde ilgs sešus mēnešus un uz to jau ir pārdots vairāk nekā 10 miljoni biļešu, kuru cena ir virs 30 eiro. Tiek lēsts, ka Itālijas ekonomikai pasākums ienesīs desmit miljardus eiro un to apmeklēs ap 20 miljoni cilvēku.
Iepriekšējā pasaules izstāde 2010.gadā norisinājās Šanhajā.