Jaunuzņēmums "Tipit", kas klientiem piedāvā dzeramnaudu aplikāciju "Tipit", izvēlēts daudznozaru konglomerāta "Virgin" rīkotā konkursa "Pitch to Rich" divās kategorijās - "Jaunuzņēmums" un "Jaunās lietas", aģentūrai LETA pastāstīja viena no uzņēmuma dibinātājām, Anglijā dzīvojošā latviešu uzņēmēja Renāte Kalniņa.
"Jaunuzņēmumu" kategorijas uzvarētājs iegūs reklāmas budžetu telekomunikāciju uzņēmumā "Virgin Media" 210 000 eiro (150 000 mārciņu) apmērā, savukārt "Jauno lietu" kategorijas uzvarētājs iegūs naudas balvu 70 000 eiro (50 000 mārciņu) vērtībā.
Kā stāsta Kalniņa, pirmajā raundā publika balsojot noskaidros labākos 50 projektus katrā kategorijā, kuri jūnijā dosies uz Londonu prezentēt savas idejas "Virgin" īpašniekam Brensonam un viņa komandai. Tālāk "Virgin" izvēlēsies labākos desmit projektus katrā kategorijā, par kuriem atkal vajadzēs balsot publikai, tādā veidā noskaidrojot konkursa galīgos uzvarētājus.
Konkursa pirmā kārta norisinās līdz 5.maijam, un nobalsot par "Tipit" aplikāciju iespējams "virginmediabusiness.co.uk/pitch-to-rich/start-up/tipit".
Kā ziņots, gada laikā Kalniņa kopā ar sadarbības partneri Lī Hazlhērstu investējuši vairāk nekā 40 000 eiro (30 000 mārciņu) dzeramnaudas lietotnes "Tipit" idejas izstrādei, dizainam un tehniskā prototipa veidošanai. Visas izmaksas, kas pagaidām ir saistītas ar "Tipit", ir segtas no Kalniņas ienākumiem, strādājot digitālajā aģentūrā "It’s digital baby" un par pasniedzēju universitātē "University College of Football Business (UCFB)".
Tā kā idejas īstenošanai nepieciešams liels finansiāls atspēriens, tika sākta kolektīvās finansēšanas kampaņa vietnē "Indiegogo.com", kas noslēdzās pieticīgi, tomēr iegūtā publicitāte ļāva projektu turpināt.
"Indiegogo.com" kampaņas mērķis bija savākt apmēram 70 000 eiro (50 000 mārciņu), kas ļautu sākt reālus produkta izmēģinājumus un reklāmas kampaņu, tomēr kopā savākti aptuveni 3000 eiro (2000 mārciņu).
""Indiegogo.com" kampaņa nesavāca plānotos līdzekļus, bet tā nesusi mums sasniegumus citos aspektos - esam veicinājuši publicitāti Anglijā, Latvijā un ASV, kas ir ļoti svarīgi jebkuram uzņēmumam, bet jo īpaši iesācējuzņēmumiem," stāsta Kalniņa. "Tikai tāpēc vien, ka kampaņa bija publiska, mūs ir uzrunājuši cilvēki no dažādām pasaules malām, paužot atbalstu idejai. Kampaņas rezultātā esam sākuši neformālas sarunas ar vienu no lielākajām globālajām sabiedrisko attiecību kompānijām "Webwer Shandwick" par potenciālo atbalstu. Viņiem ļoti patīk ideja un tas, ka kampaņa jau izpelnījusies nelielu publicitāti."
Tāpat sāktas sarunas ar Mančesteras biznesa atbalsta grupu par potenciālajiem veidiem, kā nostabilizēt intelektuālo īpašumu, piesaistīt fondus un privātos investorus.
"Tipit" ir mobilā aplikācija, ar kuras palīdzību klienti varēs pārskaitīt dzeramnaudu konkrētam darbiniekam vai, ja restorāns izmanto kopēju dzeramnaudu politiku, klienti varēs precīzi redzēt - cik un kurš no apkalpojošā personāla saņems daļu dzeramnaudas. Mobilā sistēma pārskaitīs naudu saņēmēju kontā, tādējādi mazinot risku, ka naudu saņems kāds cits.