Reklāmisti Obamām piekrišanu neprasa

ASV prezidenta Baraka Obamas un pirmās lēdijas Mišelas Obamas fotogrāfijas uzņēmīgi darboņi bez nepieciešamās atļaujas saņemšanas un, protams, jebkādas atlīdzības maksāšanas izmantojuši reklāmās.

Kompānija Weatherproof reklāmas plakātus ar B. Obamas attēlu apsolījusies novākt, savukārt dzīvnieku aizsardzības aktīvistu organizācija PETA iespītējusies, apgalvojot – plakātos sacīts tikai tas, ka M. Obama nevalkā kažokādas, un tā esot svēta patiesība.

Reuters vēsta, ka vairākās ASV galvaspilsētas Vašingtonas metro stacijās parādījušies plakāti, uz kuriem M. Obama redzama kopā ar televīzijas zvaigznēm Opru Vinfriju un Tairu Benksu, kā arī kantrimūzikas dziedātāju Keriju Andervudu. Visus plakātus rotā PETA logotips un uzraksts Bez kažokādām – un fantastiskas. Par pārējo zvaigžņu iespējami doto atļauju izmantot savas fotogrāfijas pagaidām nekas nav zināms, taču Baltais nams oficiāli paziņojis, ka neesot saņēmis lūgumu ļaut izmantot pirmās lēdijas tēlu. To nenoliedz arī PETA prezidente Ingrīda Ņūkērka, kura atzinusi, ka organizācija pat nav mēģinājusi oficiālā ceļā iegūt atļauju piesaistīt M. Obamu savai kampaņai, jo zina, ka "Baltais nams ar šādām lietām nenodarbojas". Tomēr, pēc I. Ņūkērkas domām, jāņem vērā, ka šī nav komercreklāma, turklāt M. Obama vairākkārt paziņojusi, ka kažokādas nevalkā. "Tādēļ mēs nesaskatām nekā nosodāma, ja PETA paziņo, ka šāda nostāja mūsu acīs viņu padara par fantastisku," sacījusi organizācijas pārstāve.

No vairākiem reklāmas plakātiem, kas izvietoti Ņujorkā, amerikāņus un valsts viesus uzrunā arī prezidents Baraks Obama. Kompānija Weatherproof, kura savai kampaņai izvēlējusies lozungu Stila līderis, izmantojusi fotogrāfiju, kurā B. Obama, tērpies tieši šīs firmas vējjakā, redzams uz Lielā Ķīnas mūra fona. Protams, atļauja bildes izmantošanai nav prasīta ne B. Obamam, ne Baltajam namam, ne ziņu aģentūras AP korespondentam Čārlzam Darapakam. Pēc tam, kad Weatherproof piedraudēts ar tiesu lietām, tā solījusies reklāmas plakātus aizvākt, taču piebildusi, ka tas tiks paveikts līdz 22. janvārim. "Mums nepieciešams laiks, lai pieņemtu lēmumu par jaunu reklāmas kampaņu. Reklāmas vietas taču nevar palikt tukšas," sarunā ar AP sacījis Weatherproof vadītājs Fredijs Stolmaks.

Svarīgākais