Krievijas premjerministrs Dmitrijs Medvedevs nācis klajā ar piedāvājumu Krievijas lidsabiedrībām ārvalstu lidmašīnas aizstāt ar Krievijā ražotajiem gaisa kuģiem, vēsta telekanāls "Doždj".
Pēc Medvedeva sacītā, no Krievijas aviokompāniju flotes starptautiskajos reisos 80% veido ārvalstu lidmašīnas, bet vietējos reisos - aptuveni 50%.
Lai mazinātu Rietumu sankciju ietekmi, Medvedevs rosina Krievijas lidsabiedrību flotē "Boeing" un "Airbus" lidmašīnas aizstāt ar vietējā ražojuma lidaparātiem.
Kā piemēru Krievijas premjers minējis, ka Krievija līdz 2015.gadam divkāršos pasažieru lidmašīnas "Suhoi Superjet 100" izlaišanas apjomu līdz 50 lidmašīnām gadā.
Atkarībā no modeļa "Suhoi Superjet 100" var uzņem astoņus līdz 108 pasažierus.
Krievijas pasažieru lidmašīnas "Suhoi Superjet 100" izstrāde sākās 2000.gadā, bet savu pirmo komerciālo lidojumu tā veica 2011.gada nogalē, tomēr jaunā tipa lidaparātus vajā tehniskas problēmas.
Traģiskākais negadījums notika 2012.gada maijā, kad demonstrācijas lidojuma laikā Indonēzijā Krievijas lidmašīna "Suhoi Superjet 100" ietriecās kalnā. Neviens no 45 pasažieriem un apkalpes locekļiem avārijā neizdzīvoja.
Savukārt 2013.gada martā pasažieru lidmašīna "Suhoi Superjet 100" Reikjavīkas lidostā piezemējās uz vēdera, jo tai neizlaidās šasija.
Krievijas laikraksts "Vedomosti" arī iepriekš vēstīja, ka "Aeroflot" pieprasījusi kompensācijas no "Suhoi" ražotājiem, jo nemitīgo tehnisko problēmu un detaļu piegāžu kavēšanās dēļ lidsabiedrības sešas "Suhoi Superjet 100" lidmašīnas iespējams izmantot tikai vidēji 3,9 stundas dienā, salīdzinot ar standarta astoņām līdz deviņām stundām dienā.
Krievijas plānu šādi apiet Rietumu sankcijas varētu arī apgrūtināt fakts, ka lidmašīna Krievijā pamatā tiek samontēta, bet visas svarīgākās detaļas tiek ražotas ASV, Itālijā, Francijā, Vācijā un Kanādā. Krievijas ražotāji tikai daļēji piedalās lidmašīnas dzinēju tapšanā, kas tiek ražots Krievijas un Francijas kopuzņēmumā "PowerJet".
Krievijas mediji arī norāda, ka Krievijas lidmašīnu ražotāji līdz 2020.gadam spēj piegādāt vien 147 jaunas lidmašīnas, taču būtu vajadzīgi 615 lidaparāti, liecina Krievijas pasažieru pārvadātāju infrastruktūras nodrošinātāju apvienības "Aviapostavščik" aprēķini.
Pašlaik Krievijas aviokompāniju flotē 60% veido Krievijā ražotas lidmašīnas, taču tās apkalpo tikai 15% no visiem reisiem.