70 starptautiskie eksperti sākuši darbu Malaysia Airlines lidmašīnas katastrofas vietā, vēsta ārzemju mediji.
Izdevumam Deutsche Welle Austrālijas premjerministrs Tonijs Ebots, atklājis, ka eksperti ir atguvuši vēl vairāku cilvēku mirstīgās atliekas no notriektās «Malaysia Airlines» lidmašīnas katastrofas vietas.
Ekspertu grupa , kas šodien beidzot piekļuva katastrofas vietai nekavējoties sāka darbu, lai atrastu visu katastrofā bojāgājušo mirstīgās atliekas. Pēc Austrālijas ārlietu ministrijas ziņām ir jāatrod 80 cilvēku mirstīgās atliekas, kā arī bagāža.
Jau ziņots, kā vakar izteicies EDSO speciālās misijas Ukrainā vadītājs Ertruguls Alakans,"Malaysia Airlines"lidmašīnas katastrofas vietā vēl atrastas bojāgājušo mirstīgās atliekas.
"Es negribu runāt ekspertu vietā, bet es šodien ar viņiem runāju, viņi apgalvo, ka katastrofas vietā redzējuši bojāgājušo mirstīgās atliekas, tāpat tur atrodas daudz lietu, kas piederējušas bojāgājušajiem lidmašīnas pasažieriem," preses brīfingā teica Alakans.
Ceturtdien, pēc vairākiem neveiksmīgiem mēģinājumiem, nelielai ekspertu grupai, beidzot izdevās piekļūt katastrofas vietai.
Nīderlandes policija, kas vada Malaizijas lidmašīnas notriekšanas apstākļu starptautisko izmeklēšanu, ceturtdien paziņoja, ka situācija ap lidmašīnas bojāejas vietu joprojām ir bīstama.
"Drošības situācija joprojām ir ļoti nestabila," žurnālistiem Kijevā atzina nīderlandiešu misijas vadītājs Pīters Jāps Ālbersbergs. "Mēs nepavisam neesam pārliecināti, ka tuvākajā nākotnē varēsim sasniegt katastrofas vietu ar visu ekspertu komandu, taču mums ir lielākas cerības nekā vakar."
Viņš piebilda, ka izmeklētāji notriektās lidmašīnas bojāejas vietu mēģinās sasniegt piektdien, lai "veiktu ierobežotas pārbaudes atsevišķās vietās".
Izlūkošanas vienībai, kuras sastāvā ir Nīderlandes un Austrālijas policijas eksperti, kā arī Eiropas Drošības un sadarbības organizācijas (EDSO) novērotāji, ceturtdien izdevās sasniegt lidmašīnas nogāšanās vietu.
Taču vienībai nācās veikt 500 kilometrus garu apkārtceļu.
Tā bija pirmā reize nedēļas laikā, kad starptautiskajiem izmeklētājiem izdevās sasniegt traģēdijas vietu, jo iepriekš no visiem mēģinājumiem nācās atteikties kauju dēļ starp Ukrainas armiju un Krievijas atbalstītajām krievu algotņu un to vietējo līdzskrējēju bandām.
Jau ziņots, ka cīņas starp Kijevas valdības spēkiem un Maskavas atbalstītajiem kaujiniekiem bija pārtraukušas starptautisko izmeklētāju darbu "Malaysia Airlines" katastrofas vietas izmeklēšanā.
17.jūlijā Austrumukrainā virs Krievijas atbalstīto krievu algotņu un vietējo bruņoto bandu kontrolētās teritorijas tika notriekta lidsabiedrības "Malaysia Airlines" pasažieru lidmašīna ar 298 cilvēkiem. Lidmašīna atradās ceļā no Amsterdamas uz Kualalumpuru.
Lidmašīna notriekta ar zenītraķešu iekārtas "Buk" raķeti, kas ievesta no Krievijas un kuru izšāva krievu algotņu bandas sadarbībā ar Krievijas armiju, vērtē Ukrainas varasiestādes.
Krievija šīs apsūdzības noliedz, bet Maskavas atbalstītie krievu algotņi, kaut arī sākotnēji tviterī lielījās ar paveikto "varoņdarbu", lidmašīnas notriekšanā vaino Ukrainu, kā arī nākuši klajā ar virkni fantastisku teoriju par katastrofu, tostarp apgalvojumiem, ka lidmašīnā vesti jau miruši cilvēki.
Rietumvalstis un arī ASV norāda, ka visi pierādījumi liecina, ka Malaizijas pasažieru lidmašīna notriekta ar krievu algotņu raidītu raķeti.
ASV izlūkdienests pieļauj, ka raķete palaista, kaujiniekiem nemākulīgi apejoties ar sarežģīto sistēmu. Ja raķete mērķēta apzināti, tad tajā, visdrīzāk, bijis iesaistīts zenītraķešu sistēmas "Buk" apkalpes personāls no Krievijas bruņotajiem spēkiem.
Ukrainas Nacionālā drošības un aizsardzības padome pirmdien paziņoja, ka "Malaysia Airlines" pasažieru lidmašīnas "melno kastu" ieraksti liecina, ka lidaparāts nogāzās pēc raķetes šķembu trieciena.
Sākotnējā datu ierakstu pārbaude liecina, ka "lidmašīnas iznīcināšanas un nogāšanās iemesls bija masveida eksplozīva dekompresija, kas notika no daudzu šķembu trieciena pēc raķetes sprādziena", teikts padomes paziņojumā.
Zenītraķešu sistēma "Buk" izstrādāta tā, ka raķete eksplodē pirms mērķa, kurā pēc tam plašā laukumā ietriecas šķembas, lai nodarītu lielāku kaitējumu. Katastrofas vietā uzņemtajās fotogrāfijās redzams, ka lidmašīnas vraku klāj šķembu izraisīti bojājumi.
Notriektās lidmašīnas "melnās kastes" sākotnēji piesavinājās reģionu kontrolējošie Maskavas atbalstītie krievu algotņi un vietējie līdzskrējēji. Piecas dienas vēlāk kaujinieki lidojuma datu ierakstītājus atdeva Malaizijas amatpersonām.
Lidmašīnas notriekšanas izmeklēšanu vada Nīderlande, kas katastrofā zaudēja 193 pilsoņus. "Melno kastu" datu analīze tiek veikta Lielbritānijā, kur pieejamas modernākās tehnoloģijas lidojumu ierakstu analizēšanai.