Zinātnieki Kalifornijas universitātē, Jēlā, sadarbībā ar Facebook, noskaidrojuši, ka cilvēku noskaņojums var tikt nodots citem caur sociālajiem portāliem. Zinātnieki pētījuši lietaino un pelēko dienu ietekmi uz cilvēkiem, un kā tas iespaido viņu ierakstus Facebook. Pētījumā arī noskaidrots kā citus cilvēkus ietekmē šie ieraksti.
"Tas, ko cilvēki jūt un saka vienā vietā, var nonākt dažādās vietās uz zemeslodes vienas dienas laikā," stāsta viens no pētījuma autoriem. Pētījumā noskaidrots, ka laika apstākļi ietemkē sociālo portālu saturu. Analizējot miljardiem Facebook ierakstu emocionālo saturu no 2009.gada janvāra līdz 2012.gada martam, zinātnieki atklājuši, ka lietainās dienās negatīvu ierakstu skaits pieaug par 1,16%, savukārt pozitīvu ierakstu skaits sarūk par 1,19%.
Pēc tam zinātnieki aplūkojuši šo ierakstu autoru draugus un secinājuši, ka sākotnējo negatīvo ierakstu autori attiecīgi palielina savu draugu publicēto negatīvo ierakstu skaitu par 1,29%, pat ja sie draugi atrodas vietāk, kur ir patīkamāki laika apstākļi.
Taču atklāts, ka tieši pozitīvajiem ierakstiem Facebook ir lielāks iespaids, nekā negatīviem. Autora publicētā pozitīvā informācija palielina viņa draugu pozitīvo ierakstu skaitu par jau 1,75%.
Pētījuma autori stāsta, ka šis pētījums pierāda emociju "pārsūtīšanu" caur sociālajiem tīkliem un tā ietekmi. "Pētījums pierāda, ka emocijas atbalsojas sociālajos tīklos, radot liela mēroga sinhronizāciju, kas palielina priecīgo un bēdīgo individuāļu skaitu," stāsta viens no zinātniekiem.