Brīdinājumi uz cigarešu paciņām var veicināt smēķēšanu

Brīdinājumi, kas smēķētājiem atgādina par viņu ieraduma nāvējošajām sekām var daļai no viņiem likt smēķēt vairāk, tādējādi mēģinot aizmirsties, apzinoties nāves nenovēršamību.

ASV, Šveices un Vācijas psihologu veiktā pētījumā secināts, ka tādi uzraksti kā „smēķēšana jūs padara nepievilcīgus” un „smēķēšana pakļauj riskam cilvēkus jums apkārt” ir efektīvāki cīņā par atmešanu. Tas īpaši labi darbojas gadījumos, ka cilvēks smēķē, lai uzlabotu pašapziņu — tā mēdz darīt, piemēram, jaunieši, kas mēģina turēt līdzi saviem biedriem, vai citi, kuri uzskata, ka smēķēšanai ir kāda sociāla vērtība.

Savukārt nāves draudi kā brīdinājumi noved pie tā, ka atkarīgais mēģina sadzīvot ar šo risku, un to parāda cilvēku gatavība turpināt šādu bīstamu rīcību. „Lai pretsmēķēšanas vēstījumi uz cigarešu paciņām būtu veiksmīgi, ir jāņem vērā, ka nāves iespējamība veicināt to, ka cilvēki vairāk smēķē,” teikts pētījumā, kura rezultāti publicēti žurnālā „Journal of Experimental Social Psychology”.

Pasaulē

“Kas ir uz jūsu galda?” Tas ir jautājums, ko uzdod Eiropas Savienības Intelektuālā īpašuma birojs (EUIPO) savā kampaņā  “Pasaules viltoto produktu apkarošanas diena”, kurā tiek izgaismoti patiesie draudi, ko rada viltotie pārtikas produkti un dzērieni visā ES. Šī iniciatīva ir atbildes solis nesenajiem ziņojumiem, kuros secināts, ka viltojumi pārtikas produktu un dzērienu nozarē joprojām rada nopietnus risku patērētāju veselībai, kā arī kaitē Eiropas ekonomikai un kulinārijas mantojumam.

Svarīgākais