Tallina varētu pamazām atteikties no trolejbusu izmantošanas galvaspilsētas sabiedriskajā satiksmē, vēsta Igaunijas mediji.
Tallinas sabiedriskā transporta kompānijas "Tallinna Linnatranspordi AS" vadītājs Enno Tams paudis pārliecību, ka trolejbusu satiksmei nav nākotnes un aptuveni divu gadu laikā no tiem vajadzētu atteikties.
"Trolejbusi, kas ir atkarīgi no virs brauktuves ierīkotā kontakttīkla, ir apgrūtinājums pilsētas satiksmē. Kad notiek kāds negadījums vai elektrības pārrāvums, trolejbusu satiksme uzreiz tiek traucēta. Ja tā vietā izmantotu autobusu, hibrīda autobusu vai elektrisko autobusu, šāds transporta līdzeklis varētu turpināt ceļu," skaidroja Tams.
Tallinas sabiedriskā transporta satiksmē izmantotie astoņdesmito gadu "Škoda" trolejbusi ir pilnībā atkarīgi no kontakttīkla, bet jaunākas paaudzes trolejbusi var īsu ceļa posmu nobraukt bez tieša kontakta ar elektrotīklu.
Tams norādīja, ka trolejbusi ir divas reizes dārgāki nekā parastie autobusi, turklāt arī kontakttīkla uzturēšana ir dārga.
"Daudz pamatotāk ir saglabāt tramvaju un autobusu satiksmi nekā trolejbusu tīklu," sacīja Tams.
"Tallinna Linnatranspordi AS" pašlaik izmanto 91 trolejbusu, no kuriem 51 ir jaunie "Solaris" trolejbusi. Aptuveni 30 trolejbusi ir astoņdesmitajos gados būvētie "Škoda" trolejbusi, kas nākamo divu gadu laikā tiks izņemti no aprites, sacīja Tams.
Vecie trolejbusi tiks aizstāti ar jauniem videi draudzīgiem transportlīdzekļiem - hibrīda dzinēju vai biogāzes dzinēju autobusiem, taču jauni trolejbusi netiks iepirkti, sacīja Tams.
Elektrisko transportlīdzekļu īpatsvars Tallinas centrā palielināsies uz tramvaju rēķina, jo pašvaldība plāno izbūvēt sliežu tīklu līdz lidostai, kā arī nākotnē līdz ostai.
Tallina pirmo moderno tramvaju saņems šā gada beigās, bet nākamajos divos gados pašvaldība saņems vēl 19 jaunās paaudzes tramvajus.