Milzu kravas lidmašīna kļūdas pēc piezemējas nelielā lidlaukā

ASV Kanzasas štatā trešdienas naktī kādas kravas lidmašīnas pilots nomaldījies no kursa un nolaidies nepareizajā lidostā.

Kad gaisa satiksmes kontrolieris pamanījis novirzīšanos no kursa, lidmašīna, kas bija ceļā uz uz gaisa spēku bāzi, jau bija nolaidusies nelielā lidostā apmēram 20 kilometru attālumā no tās. 

Tomēr ar to problēmas tikai sākās - izrādījās, ka lidmašīna ir pārāk liela priekš lidostas, lai droši paceltos. Lidmašīna ir kravas pārvadājumiem piemērota pasažieru lidmašīna Boeing 747-400 un tai ir lielākā kravas ietilpība pasaulē. Tikmēr nelielajai lidostai nav kontroltorņa un tās skrejceļš ir par īsu, lai no tās paceltos aviolaineri - nepieciešamais skrejceļa garums ir 2800 metri, bet lidostas skrejceļš ir 1860 metrus garš.

Ņemot vērā, ka lidmašīna lidojumā iztērējusi lielāko daļu degvielas un gaidāmi labi laikapstākļi nolemts tomēr mēģināt pacelties. Lai veiktu mēģinājumu lidmašīnu nācies pagriezt otrā virzienā ar smagās tehnikas palīdzību. 

Eksperti skaidro, ka lidmašīnas navigācijas iekārtām vajadzētu šādas kļūmes novērst, tomēr pilots visticamākais vadījies pēc savas redzes un pieņēmis, ka lidlauka skrejceļš ir meklētā nolaišanās vieta, jo tam ir līdzīgs novietojuma virziens.

Pasaulē

Bašara al Asada režīma krišana Sīrijā no Izraēlas skatupunkta ir kā boulinga bumbas metiena rezultāts, kad krīt visi ķegļi, - Izraēlai ir izdevies samazināt Irānas uzturēto grupējumu "Hamās" un "Hizbollah" spēku, un kritis ir arī Sīrijas režīms, kas bija ļoti nozīmīgs starpnieks, lai Irāna spētu apgādāt "Hizbollah" un apdraudēt Izraēlu no Libānas, kā arī no pašas Sīrijas teritorijas, intervijā aģentūrai LETA izteicās Izraēlas pulkvežleitnants, Krievijas informācijas operāciju un Krievijas Tuvo Austrumu politikas eksperts Daniels Rakovs.

Svarīgākais