Sākta sabiedrības informēšanas kampaņa "Jūra nav līdz ceļiem" par drošību uz ūdens vasaras sezonā, informēja Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestā (VUGD).
Kampaņa tika atklāta piektdien ar praktisku piemēru, kā glābt cilvēku, kurš slīkst, un kā sniegt pirmo medicīnisko palīdzību cietušajam, kas iznests krastā.
Kampaņa notiek, jo Latvijā ir kritiska situācija saistībā ar noslīkušajiem cilvēkiem vasaras sezonā. Sabiedrības informēšanas kampaņu plānots turpināt visu vasaru līdz septembra beigām.
Pēc Tiesu medicīnas ekspertīzes datiem, pagājušajā gadā noslīkuši 236 cilvēki. Pēc VUGD datiem, glābēji no ūdens tilpnēm izvilkuši 146 noslīkušos, tostarp četrus bērnus.
Vistraģiskākais bija pagājušā gada jūlijs, kad VUGD glābēji no ūdenskrātuvēm izcēla 49 noslīkušos. Slīkušo statistikas pieaugošās tendences saglabājas, un šā gada pirmajos mēnešos dzīvību zaudējuši jau 34 iedzīvotāji, tostarp viens bērns.
VUGD norādīja, ka peldsezonā ir svarīgi sevišķi jauniešiem atgādināt, ka ūdens tuvumā nedrīkst uzvesties pārgalvīgi un riskēt, it īpaši, ja peldvieta nav pazīstama. Pieaugušajiem jāuzrauga bērni, kas atrodas ūdens tuvumā. Vislabāk ir ūdenī iet kopā ar bērnu, lai nepieļautu viņa nokļūšanu dziļumā, kas var apdraudēt viņa veselību un dzīvību.
Ātrās palīdzības mediķis Maksims Timčenko pastāstīja, ka visa mediķu rīcībā esošā aparatūra un aprīkojums nespēs glābt slīkuša cilvēka dzīvību, ja apkārtējie nebūs darījuši neko, lai cilvēkam tūlīt pēc izkļūšanas no ūdens palīdzētu.
Sabiedrības informēšanas kampaņas "Jūra nav līdz ceļiem" ietvaros tiek plānoti vairāki pasākumi ‒ praktiskas mediķu demonstrācijas peldvietās pirmās palīdzības sniegšanā cietušajam, kā arī informatīvo materiālu izvietošana sadarbības partneru mājaslapās.
Tiks prezentēts arī pētījums par to, kādas ir iedzīvotāju zināšanas par rīcību ārkārtas situācijās, ja slīkst cilvēks, un ko iedzīvotāji sagaida no glābšanas dienestiem, kā arī notiks konkurss skolu jauniešiem. Tā ietvaros jaunieši izstrādā savas idejas un skices plakātiem par drošību uz ūdens, kas uzrunātu vienaudžus un apkārtējo sabiedrību, paredzot iespēju labākos darbus izmantot nākamās peldsezonas informatīvajās kampaņās.