Kopš 1.maija, kad tika atklāts ģimenes ārstu konsultatīvais tālrunis, divu nedēļu laikā pa to saņemti 1124 zvani, pastāstīja Veselības norēķinu centra pārstāvis Toms Noviks.
1027 gadījumos sniegtas medicīniskas konsultācijas, 54 bijuši informatīvi zvani, 31 – ar veselības jautājumiem nesaistīts, bet astoņi bija nepareizi savienojumi.
Visbiežāk cilvēki lūguši padomu saistībā ar paaugstinātu temperatūru, saaukstēšanos, vemšanu, sāpēm vēderā, klepu un caureju. Vislielākais zvanu pieplūdums bija vērojams brīvdienās un svētku dienās. Piemēram, 4.maijā iedzīvotāji zvanīja 117 reižu, 7.maijā, kas bija sestdiena, – 149 reizes, bet 9.maijā, kas bija pirmdiena, ģimenes ārstiem pa tālruni piezvanīts 40 reižu.
30 gadījumos zvani pāradresēti Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam. Tie bija pārsvarā gadījumi, kas iedzīvotāji sūdzējušies par sāpēm krūškurvī, paaugstinātu temperatūru maziem bērniem un svešķermeņiem kuņģī.
Ar katru dienu pakāpeniski zvanītāju skaits palielinās un ģimenes ārstu konsultācija pa tālruni kļūstot populārāka, turklāt cilvēki zvanot no visas Latvijas.
"Iedzīvotāji sapratuši, ka tālrunis ir domāts visiem," teica Noviks.
Tomēr to, kā konsultatīvā tālruņa ieviešana atvieglojusi ātrās palīdzības un traumpunktu darbību, varēs spriest tikai pēc ilgāka laika, piebilda Noviks.
Jau vēstīts, ka 1.maijā darbību sāka ģimenes ārstu konsultatīvais tālrunis 66016001, kas ir Veselības ministrijas un Veselības norēķinu centra organizēts medicīnisko padomu tālrunis, lai nodrošinātu Latvijas iedzīvotājiem iespējas ārpus ģimenes ārstu darba laika saņemt medicīniskus padomus par vienkāršām veselības problēmām, kuru risināšanai nav nepieciešama neatliekamās medicīniskās palīdzības sniegšana.