Ziemeļeiropas lielākā olu un olu produktu ražotāja kompānija AS "Balticovo" ieguldīs 300 tūkstošus eiro kūtī brīvi turētu vistu novietnes rekonstrukcijā, lai patērētājiem piedāvātu 2. numura olas. Šim nolūkam tiks pilnībā pārbūvēta viena no uzņēmuma teritorijā esošajām padomju laikā būvētajām putnu novietnēm.
Investīcijas tiks ieguldītas rekonstrukcijā un modernās tehnoloģijās. Brīvi turētu vistu novietnē progresīvas tehnoloģijas tiks apvienotas ar roku darbu, šādi īstenojot ES labturības normu ieviešanu. Jauno novietni ekspluatācijā paredzēts nodot 2012. gada martā. Tajā atradīsies 20 tūkstoši dējējvistu. Savukārt 2. nr. olas vietējā tirgū nonāks jau Lieldienu laikā.
Līdz šim 2. numura olas AS "Balticovo" iepirka Somijā, Polijā un Lietuvā un izplatīja Baltijas valstīs. "Turpmāk mēs izplatīsim Latvijā ražotas olas," uzsver Arnis Veinbergs. 2. numura olas ir par 20% dārgākas, jo attiecīgi lielākas ir to ražošanas izmaksas
"2. numura olas ir pieprasītas bagātās Eiropas valstīs un mēs sekojam jaunākajām tendencēm," paskaidro kompānijas valdes priekšsēdētājs Arnis Veinbergs. "Olu saturs un kvalitāte ir pilnībā atkarīga no putnu barības - mikroelementiem, vitamīniem, graudiem. Kūtī brīvi turētas vistas saņems to pašu barību, ko saņem būros turētās vistas, tādēļ pēc sava sastāva un kvalitātes 2. numura olas neatšķirsies no pārējām olām, ko ražojam. Lietot uzturā 2. numura vai citas olas ir jautājums, kur izšķirīga loma ir emocijām. "
Lopbarības graudi veido 70% no vistu barības, kas "Balticovo" tiek ražota uz vietas.
Pagājušā gada pavasarī tika ziņots, ka "Balticovo" uzsākusi 1. nr. olu iepirkšanu no vietējiem zemniekiem un to izplatīšanu. 1. numura olas ir ārā brīvi turētu vistu olas, savukārt 2 . numura olas dēj kūtī brīvi turētas vistas. "Mēs meklējam iespēju paplašināt 1. numura olu iegādes tīklu," paskaidro Arnis Veinbergs. Šobrīd kompānija 1. numura olas iepērk no divām zemnieku saimniecībām.