"Rīgas satiksme": Biodegvielas izmantošanu sabiedriskajā transportā nosaka ekonomiskie apsvērumi

Biodegvielas izmantošanu sabiedriskajā transportā diktē tikai un vienīgi ekonomiskie apsvērumi, šādu pašvaldības sabiedriskā transporta uzņēmuma "Rīgas satiksme" viedokli aģentūrai LETA pauda kompānijas preses sekretārs Viktors Zaķis.

"Turklāt tās ir ne tikai pašas biodegvielas cenas, bet arī izmaksas infrastruktūras izveidei, nepieciešamajām pārbūvēm, pielāgošanām un citur," norādīja Zaķis.

"Ja Eiropas Savienības vai valsts atbalsts tiks vērsts zaļās biodegvielas izmantošanas veicināšanai, "Rīgas satiksme" ir pilnībā gatava to realizēt," atzina uzņēmuma pārstāvis.

Kā ziņots, Ekonomikas ministrija (EM) apsver iespēju palielināt obligātā biodegvielas piejaukuma apjomu dīzeļdegvielai, lai jau tuvākajā nākotnē ieviestu 7% obligāto biodegvielas piejaukumu, savukārt benzīnam paredzēts saglabāt esošo 5% obligāto piejaukumu, kā arī atļauts realizēt benzīnu ar 10% bioetanola piejaukumu.

Vienlaikus EM atgādina, ka šāds lēmums tiks pārrunāts ar visām iesaistītajām pusēm - gan degvielas tirgotājiem, gan biodegvielas ražotājiem, gan auto tirgotājiem.

EM ir iepazinusies un izvērtē arī Latvijas Biodegvielu un bioenerģijas asociācijas pausto nostāju par iespējami drīzu 10% biodegvielas piejaukuma ieviešanu kā obligātu. Tomēr EM uzskata, ka 10% biodegvielas piejaukums degvielai tuvākajā laikā varētu tikt pieļauts pakāpeniski, nosakot saprātīgus pārejas periodus.

Jau ziņots, ka Latvijas Biodegvielu un bioenerģijas asociācija aicina jau no nākamā gada biodegvielas piejaukumu degvielā palielināt līdz 6% vai 7%.

Kā biznesa portālam "Nozare.lv" iepriekš sacīja Latvijas Biodegvielu un bioenerģijas asociācijas valdes priekšsēdētājs Daumants Znatnajs, 5% piejaukums degvielai vairs neesot problēma "un arī 7% nebūtu problēma, ja reiz jau izstrādāta biokomponentes piejaukšanas sistēma, taču tai jābūt valsts politikai, kas nosaka šo procentu".

Asociācija uzskata, ka jautājumu par biokomponentes palielināšanu degvielā līdz 7% nevajadzētu "īpaši vilkt garumā", un rosina jau no nākamā gada piejaukumu palielināt līdz 6% vai 7% un jau 2015.gadā piejaukt 10%.

Latvijā

Biznesa augstskolas "Turība" Biznesa inkubators, Uzņēmējdarbības vadības fakultāte un Korporatīvās ilgtspējas un atbildības institūts janvārī rīkos trešo ilgtspējīgu biznesa ideju hakatonu "To Be", informē augstskola.

Svarīgākais