Rīgā izmēģina jaunu hibrīdautobusu

© F64 Photo Agency

40. autobusa maršrutā kopš 13. februāra Rīgas ielās kursē hibrīdautobuss, kas darbojas ar dīzeļdegvielu vai elektrisko piedziņu. Rīgas satiksme (RS) divas nedēļas to izmēģinās, lai izvērtētu, vai iegādāties.

«Kad Polijas tramvaju, autobusu un trolejbusu ražotājs Solaris Bus&Coach piedāvāja RS testēt jauno hibrīdautobusu, piekritām, jo vienmēr labāk tehniku pārbaudīt praksē. Kamēr vēl nav beidzies izmēģinājuma laiks, neko daudz nevaram komentēt. Taču tā ekspluatācija ir ērta un piemērota mūsu satiksmei, turklāt autobusu var aprīkot ar e-talonu sistēmu. Taču skaidrs, ka tie ir dārgāki nekā tikai ar degvielu darbināmie autobusi,» skaidroja RS sabiedrisko attiecību speciālists Viktors Zaķis.

Taču tas, ka RS piekritusi to testēt, nenozīmējot, ka noteikti pirkšot. Tomēr nav arī dots atteikums, jo RS interesējas par sava parka atjaunināšanu, un šogad plānots sludināt iepirkuma konkursu jaunu trolejbusu un autobusu iegādei.

Firmas Solaris Bus&Coach pārstāvis Rolands Katkevičs pastāstīja, ka Latvijā šis ir pirmais tāda veida braucamais, kas darbojas ar degvielas vai elektrisko piedziņu. Konkrētais autobuss ir ražots 2008. gadā Polijā, bet, pirms nonācis Rīgā, tas ripojis Poznaņas ielās. Autobusā ir 51 sēdvieta, bet kopējā spēkrata ietilpība ir 161 pasažieris. Solaris autobusus un trolejbusus izmanto Latvijā, Igaunijā, Lietuvā, Zviedrijā, Itālijā, Šveicē, Ungārijā, Čehijā, Polijā, Austrijā u.c.

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais