Rīgā sabiedriskā transporta reisus naktīs uz sestdienu un svētdienu izmanto pietiekami daudz, tāpēc, visticamāk, tos organizēs arī turpmāk, otrdien intervijā "Radio 101" sacīja Rīgas mērs Nils Ušakovs ("Saskaņas centrs").
Nakts reisu ieviešanas sākotnējā bilance nav bijusi ar plusa zīmi saistībā ar reklamēšanu un citām nakts reisu ieviešanas izmaksām. Taču pašlaik ir vērojama tendence, ka drīzumā nakts reisu organizēšana būs attaisnojusies un nakts busiņi būs atmaksājušies. To, vai šo reisu organizēšana pašvaldībai ir izdevīga, apliecinās augustā vai septembrī gaidāmie dati.
Izvērtējot iegūtos rezultātus, tiks domāts, vai autobusu nakts reisus naktīs uz sestdienu un svētdienu saglabāt arī turpmāk rudens un ziemas mēnešos.
"Pagaidām izskatās, ka cilvēki to izmanto. Ja [pasažieru skaita] līmenis būs pietiekami liels, tad noteikti to atstāsim," teica Rīgas mērs.
Jau vēstīts, ka Rīgā no 10.jūnija naktīs uz sestdienu un svētdienu pa desmit sabiedriskā transporta maršrutiem kursē midibusi, tie pagaidām plānoti līdz augusta beigām.
Dzeltenie midibusiņi naktīs uz sestdienu un svētdienu kursē no pieturas Raiņa bulvārī iepretī Centrālajai stacijai. Tie pieejami maršrutos Centrālā stacija–Teika–Jugla–Mežciems, Centrālā stacija–Sarkandaugava–Vecmīlgrāvis, Centrālā stacija–Iļģuciems–Bolderāja, Centrālā stacija–Āgenskalns–Imanta, Centrālā stacija–Purvciems–Dreiliņi, Centrālā stacija–Pļavnieki, Centrālā stacija–Ķengarags, Centrālā stacija–Pleskodāle–Zolitūde, Centrālā stacija–Čiekurkalns–Mežaparks, kā arī Centrālā stacija–Vienības gatve–Ziepniekkalns.
Visi autobusi no pilsētas centra uz mikrorajoniem dodas vienlaicīgi veselās stundās no pusnakts līdz plkst.5, lai būtu vieglāk orientēties kustības sarakstā. No otra galapunkta uz pilsētas centru autobusi iziet plkst.0.30, 1.30, 2.30, 3.30 un 4.40, bet maršrutos no Ķengaraga, Mežaparka un Čiekurkalna, Ziepniekkalna un Vienības gatves – arī plkst.5.30.
Brauciena maksa visiem pasažieriem ir viens lats, un biļeti iespējams iegādāties tikai pie autobusa vadītāja. Nakts reisi ietilpst komercpārvadājumu grupā, tādēļ tiem nav piemērota parastā sabiedriskā transporta pārvadājumu maksa, nedz arī kādi braukšanas maksas atvieglojumi, izņemot tās personas, kurām tiesības izmantot sabiedrisko transportu bez maksas ir paredzētas Invaliditātes likumā.
Autobusu vadītāji pēc pasažieru pieprasījuma apstāsies tikai sabiedriskā transporta pieturvietās, lai uzņemtu un izlaistu pasažierus. Iekāpšanu un izkāpšanu attiecīgajos maršrutos organizē tikai pa priekšējām durvīm, izņemot, ja busiņu izmanto pasažieri ratiņkrēslos vai māmiņas ar bērnu ratiņiem.