Rīgas ielās jau kursē 13 zemās grīdas tramvaji; pārējos saņems līdz oktobra beigā

Rīgas sabiedriskā transporta uzņēmums "Rīgas satiksme" (RS) līdz šim saņēmis 14 zemās grīdas tramvaju, norāda RS preses sekretārs Viktors Zaķis.

Savukārt atlikušos sešus no kopumā 20 jaunajiem zemās grīdas tramvajiem uzņēmumam paredzēts piegādāt līdz oktobra beigām, informēja Zaķis.

Pēc viņa teiktā, izmēģinājumā ekspluatācijā ar pasažieriem 6.tramvaja maršrutā (Stacijas laukums–Jugla) ikdienā brauc 13 jauni "Škoda 15T-Rīga" tramvaji. Pastāvīgā ekspluatācijā nav pieņemts neviens tramvajs, apliecināja RS pārstāvis.

Jau vēstīts, ka atbilstoši noslēgtajam līgumam līdz šā gada janvāra beigām RS bija jāsaņem visi 20 zemās grīdas tramvaji, kuru kopējās izmaksas ir 52 miljoni eiro (36,5 miljoni latu).

RS pirmo zemās grīdas tramvaju prezentēja 2010.gada aprīļa vidū, savukārt pirmajā reisā tas devās pagājušā gada 1.jūnijā. Pašlaik jaunie tramvaji kursē tikai vienā maršrutā – 6.tramvaja maršrutā (Stacijas laukums–Jugla). Tramvaji ir pasūtīti Čehijas uzņēmumam "Škoda Transportation s.r.o.".

Zemās grīdas tramvaju projektā Rīgā ir plānots atjaunot infrastruktūru un 5.tramvaju depo Brīvības ielā 191, kur saņemti jaunie tramvaji, un pagarināt 6.tramvaja līniju. Kopējās projekta izmaksas ir 142 miljoni eiro, un aizdevumu projekta īstenošanai piešķīra trīs bankas. Kredīts ir uz 30 gadiem, un pamatsummas atmaksa ir jāsāk pēc pieciem gadiem.

Kopējās tramvaja plūsmas vidējais ātrums Rīgā ir 16,49 kilometri stundā. Kopējais sliežu ceļu garums Rīgā ir 99,53 kilometri. RS ir deviņi tramvaju maršruti ar 243 pieturvietām.

"Rīgas satiksme" nodrošina Rīgā pasažieru pārvadājumus ar autobusiem,tramvajiem un trolejbusiem. Uzņēmuma vienīgais īpašnieks ir Rīgas dome.

Latvijā

Pagājušajā gadā biežākie invaliditātes cēloņi pilngadīgiem iedzīvotājiem, kuri pirmoreiz atzīti par personām ar invaliditāti, bija ļaundabīgi audzēji, asinsrites sistēmas slimības, kā arī skeleta, muskuļu un saistaudu slimības, šodien diskusijā "Svarīgākais par invaliditāti Latvijā" informēja Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas (VDEĀVK) vadītāja Daina Grabe.

Svarīgākais