Rīgā turpmāk naktīs no centra uz visiem mikrorajoniem reizi stundā kursēs maršruta taksometri

Rīgā nakts laikā regulārs sabiedriskais transports uz pilsētas mikrorajoniem atgriezīsies, kad "Rīgas satiksme" pārņems maršrutu taksometru saimniecību.

Līdz ar maršrutu taksometru apvienošanu "Rīgas satiksmes" pārziņā no 2012. gada 1. janvāra sagaidāms, ka arī naktī no Centrālās dzelzceļa stacijas uz visiem mikrorajoniem reizi stundā kursēs maršruta taksometri, piektdienas rītā intervijā "Radio 101" teica Rīgas mērs Nils Ušakovs ("Saskaņas centrs").

Savukārt uz jautājumu, vai šovasar Rīgā naktī varētu atjaunot sabiedriskā transporta reisus, Ušakovs solīja jau piektdien apvaicāties "Rīgas satiksmes" valdei un atbildi sniegt pēc mēneša.

Viņš gan paskaidroja, ka pašlaik ieviest nakts reisus nevar saistībā ar nepieciešamību līdz 2012.gadam atbilstoši Eiropas Savienības regulējumam sakārtot maršruta taksometru sistēmu, to pakļaujot vienam operatoram. Tas nozīmē, ka esošās privātfirmas, kas piedāvā maršruta taksometru pakalpojumus, strādās "Rīgas satiksmes" ietvaros.

Līdz ar izmaiņām maršruta taksometru saimniecībā Rīgā būs jāiegādājas arī jauni busiņi, piebilda Ušakovs.

Vienlaikus viņš arī pastāstīja, ka daļa jauno tramvaju, kas kopš pērnā gada 1.jūnija pagaidām kursē vienīgi 6.maršrutā, ir notestēti arī bargas ziemas apstākļos, bet neviens no jaunajiem tramvajiem oficiāli vēl nav nodots ekspluatācijā. Visi remonti, kas līdz šim bijuši jauno tramvaju ekspluatācijas gaitā, bijuši par to ražotāja naudu.

Ušakovs iepriekš intervijā aģentūras BNS biznesa informācijas portālam "Baltic Business Service" pauda uzskatu, ka maršruta taksometru pasažieru pārvadātājiem nebūtu jābrauc paralēli citu sabiedriskā transporta līdzekļu maršrutiem, bet gan jānodrošina perpendikulārie pārvadājumi.

"No satiksmes tīkla viedokļa paralēlie maršruti nav labi. Tāpēc mums būtu jānodrošina perpendikulārie maršruti, lai cilvēki ar mikroautobusiem varētu nokļūt no Imantas uz Ziepniekkalnu un no Juglas uz Ķengaragu, proti, lai tie krustotos ar autobusu, trolejbusu un tramvaju maršrutiem, nevis ietu tiem paralēli," viņš sacīja.

Rīgā pašlaik ir astoņi privāto pasažieru komercpārvadājumu uzņēmumi, kam pieder aptuveni 240 mikroautobusu. Šā gada 31.decembrī beidzas ar pasažieru komercpārvadājumu kompānijām noslēgtie līgumi.

"Rīgas satiksme" nodrošina Rīgā pasažieru pārvadājumus ar autobusiem, tramvajiem un trolejbusiem. Uzņēmuma vienīgais īpašnieks ir Rīgas dome.

Latvijā

Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca (DLRR) pagājušajā gadā reģistrēja kārtējo meitasuzņēmumu – šoreiz Ungārijā. Tagad uzņēmums strauji paplašina savu klientu loku Baltijas valstīs, Ukrainā, Polijā, Ungārijā, Vācijā, Rumānijā, Bulgārijā, Azerbaidžānā, Gruzijā un pat Āfrikā.

Svarīgākais