Rīgas dome pēta iespējas ieviest sabiedriskā transporta joslas Avotu un Upīša ielās

Rīgas domes (RD) Satiksmes departaments pašlaik pēta iespējas ieviest sabiedriskā transporta joslas Avotu ielā un Ernesta Birznieka-Upīša ielā, norāda Rīgas domes (RD) Satiksmes departamenta direktors Edgars Strods.

Viņš gan piebilda - ja tiks pieņemts lēmums par sabiedriskā transporta joslu ieviešanu Avotu ielā un Ernesta Birznieka-Upīša ielā, to izveide notiks pēc nedaudz citiem principiem, ne kā ierasts.

Strods klāstīja, ka departamenta ierosinājums sabiedriskā transporta joslas paredz izveidot nevis abos virzienos vienādi, tādējādi pilnībā liedzot pieeju privātajam transportam, bet gan tās izveidot abos virzienos pēc šaha galdiņa principa. "Tādējādi kustībai vienā virzienā vienā kvartālā viena josla būtu atvēlēta sabiedriskajam transportam, bet pretējā - privātajam, savukārt nākamajā kvartālā būtu tas pats, tikai mainītos virziens, kurā varētu braukt privātais transports. Tādējādi vietējie iedzīvotāji ar mašīnām visai droši varētu piekļūt savām mājām," viņš paskaidroja.

Departamenta direktors gan atzina, ka pašlaik to darīt nav ieteicams, tomēr, līdz ko ekspluatācijā tiks nodots Slāvu satiksmes mezgls, situācija satiksmē būtiski mainīties. "Tas nozīmē, ka mēs šā gada beigās atkal modelēsim, skaitīsim satiksmes līdzekļus un domāsim, vai šo kārtību ieviest. Pēc līdzīga principa sabiedriskā transporta joslas varētu izveidot Ernesta Birzinieka-Upīša ielā," viņš sacīja un uzsvēra, ka pirms šāda satiksmes organizācijas ieviešanas jābūt pārliecībai, ka ieguvums no tās būs lielāks nekā zaudējumi.

Atbildot uz jautājumu, vai sabiedriskā transporta josla varētu parādīties, piemēram, uz Marijas un Čaka ielas, Strods norādīja, ka pašlaik tiek izstrādāts Čaka un Marijas ielas rekonstrukcijas projekts pilnā garumā. "Šo ielu mēs centīsimies izvilkt līdz pilnām četrām joslām, tomēr šajā ielā sabiedriskā transporta josla nav plānota, jo to izveidot daudz krustojumu un lielās satiksmes plūsmas dēļ būtu grūti," viņš klāstīja.

Strods minēja, ka pēdējos divos gados Rīgā ieviestās sabiedriskā transporta joslas ir devušas sabiedriskā transporta plūsmas uzlabojumu un sabiedriskā transporta kursēšanas ātrums ir uzlabojies. To atzīst arī Rīgas sabiedriskā transporta uzņēmums "Rīgas satiksme".

"Pirms šādu joslu izveides daudzi autovadītāji rauca degunus, sakot, ka nav jēgas to darīt. Tomēr tā nav taisnība. Sabiedriskā transporta pasažieri arī atzīst, ka sasniegtais efekts ir jūtams. Arī pārējie autovadītāji sākuši respektēt sabiedriskā transporta joslas," teica departamenta vadītājs.

Svarīgākais