Iespējas Tērbatas ielā veidot gājēju ielu pētīs vēl līdz februāra beigām

Izpēte par Tērbatas ielas pārveidošanu par gājēju ielu pagarināta līdz februāra beigām, intervijā aģentūras BNS biznesa informācijas portālam "Baltic Business Service" pastāstīja Rīgas domes (RD) Satiksmes departamenta direktors Edgars Strods.

Viņš norādīja, ka gājēju un transporta plūsmu izpētes par gājēju ielas izveidi Rīgā, Tērbatas ielā posmā no Elizabetes ielas līdz Tallinas ielai, rezultāti vēl nav pieejami.

"Mēs pagarinājām pētījuma secinājumu nodošanas laiku, jo jāveic precīzāka satiksmes dalībnieku kustības skaitīšanu. Precīzu datu iegūšanai to nevar darīt skolēnu brīvdienu, svētku laikā, vai arī brīžos, kad uz ielas notiek remontdarbi. Šie mērījumi jāveic vidējā statistiskā brīdī," paskaidroja Strods.

Vērtējot to, vai gājēju iela Rīgā vispār ir nepieciešama, Satiksmes departamenta direktors minēja, ka laikā, kad tika apspriesta ideja par gājēju ielas izveidi Tērbatas ielā, daudzi uzņēmēji pauda viedokli, ka labāk paplašināt gājēju ielas Vecrīgā, kur tās jau darbojas.

Tāpat nepieciešams izveidot atbilstošu infrastruktūru. "Piemēram,Tērbatas ielas gadījumā tā [gājēju iela] ir jāizveido tāda, ka cilvēki pa to ērti var staigāt visā garumā. Šajā gadījumā tas īpaši attiecas uz ielas segumu. Tas nozīmē, ka nopietnas investīcijas infrastruktūras pārbūvē, mainot ceļa segumu un ierīkojot soliņus pa vidu ielai," viņš sacīja, piebilstot, ka konkrēti lēmumi būs atkarīgi no pētījuma rezultātiem.

Strods arī norādīja, ka iepriekš kompānija "Linstow" paudusi vēlmi izveidot gājēju ielu Vaļņu ielā, Vecrīgā, taču oficiāls ierosinājums nav saņemts.

"No vienas puses šī iecere mums patīk, taču ir arī apstākļi, kas to var kavēt. Atsevišķi Vaļņu ielas posmi jau darbojas kā gājēju iela. Taču, ja mēs to gribam pārveidot par gājēju ielu klasiskajā izpratnē, tas ir tikpat kā neiespējami, jo Vaļņu ielu auto satiksme šķērso vairākās vietās. Savukārt slēgt satiksmi pa Audēju ielu arī nebūs viegli, jo tādā gadījumā tiem pašiem preču piegādātājiem radīsies problēmas pievest preces "Galerijai "Centrs""," viņš klāstīja.

Jau vēstīts, ka pērnā gada 20.decembrī noslēdzās gājēju un transporta plūsmu izpēte par gājēju ielas izveidi Tērbatas ielā posmā no Elizabetes ielas līdz Tallinas ielai, ko pēc Satiksmes departamenta pasūtījuma veica uzņēmums "Imink".

"Imink" Tērbatas ielas pārveidošanu par gājēju ielu pētīja par 15,8 tūkstošiem latu bez pievienotās vērtības nodokļa.

RD Investīciju un uzņēmējdarbības veicināšanas padome 2010.gada 11.martā konceptuāli atbalstīja gājēju ielas izveidošanu Rīgā, Tērbatas ielā, nolemjot šo ideju virzīt publiskai apspriešanai. Ideju par gājēju ielas izveidošanu Rīgā virzīja bijušais Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Ainārs Šlesers. Viņš iepriekš klāstīja, ka, pārveidojot Tērbatas ielu par gājēju ielu, šajā ielā uzreiz būtu aktivitātes un jauns bizness. Izpētei tika piešķirti 25 tūkstoši latu.

Pilnu intervijas tekstu lasiet http://bbs.bns.lv sadaļā "Komentāri/Intervijas".

Latvijā

Šajās dienās ES Padomē tiks vētīti dalībvalstu un Eiropas Komisijas (EK) ierosinājumi par sankcijām pakļautām personām – kuras no saraksta izņemt, kuras pievienot. Iepriekš lemšanā martā Latvija piekritusi Krievijas iebrukuma Ukrainā slavinātāja, Krievijas sporta ministra Mihaila Degtjareva izņemšanai no sankciju saraksta. Aptaujātie lietpratēji ļoti aptuveni skaidro, balstoties uz kādiem konkrētiem apsvērumiem dalībvalstu pārstāvji lemj par personas izņemšanu no sankciju saraksta. Acīmredzami ir tas, ka personas saistībai ar Vladimiru Putinu vai Krievijas iebrukuma Ukrainā slavināšanu un labuma gūšanu no kara reizēm nav nekāda sakara.  

Svarīgākais