Rīgas dome lūdz atļauju saņemt aizņēmumu Dienvidu tilta trešās kārtas pabeigšanai

Rīgas domes (RD) Finanšu departaments ir iesniedzis dokumentus Pašvaldību aizņēmumu un galvojumu kontroles un pārraudzības padomē, lai saņemtu atļauju aizņēmuma ņemšanai Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecības pabeigšanai, aģentūrai BNS pastāstīja domes Finanšu departamenta biroja vadītājs Andris Konošonoks.

"Dokumentu pakete jau ir iesniegta Pašvaldību aizņēmumu un galvojumu kontroles un pārraudzības padomē. Aizņēmuma summa plānota septiņu miljonu apmērā," sacīja Konošonoks.

Viņš arī un piebilda, ka lēmumu par atļaujas saņemšanu varēt pieņemt tuvākajā laikā. "Pēc manā rīcībā esošās informācijas, lēmumu varētu pieņemt 22.februārī vai 7.martā. Pozitīva lēmuma gadījumā RD lems par aizņēmuma konkursa izsludināšanu vai aizņemšanos no Valsts kases," teica FD biroja vadītājs un uzsvēra, ka tas varētu notikt martā. "Sākotnēji mēs izsludināsim konkursu un, ja citu aizdevēju piedāvājums būs neizdevīgāks kā iespēja aizņemties no Valsts kases, mēs aizņemsimies no Valsts kases," paskaidroja Konošonoks.

Jau vēstīts, ka RD 31.janvārī atbalstīja līguma slēgšanu Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecības pabeigšanai ar konkursa uzvarētāju piegādātāju "ACB, Tilts un Viadukts".

Būvniecības pabeigšanai RD šogad plāno aizņemties septiņus miljonus latu, bet nākamgad – līdz 10,383 miljoniem latu, ja likumā par valsts budžetu Rīgas pilsētas pašvaldībai tiks paredzēta iespēja ņemt aizņēmumu. Savukārt, ja, aizkavējoties projekta realizācijas termiņiem, attiecīgajā saimnieciskajā gadā plānotais aizņēmuma apmērs netiks apgūts, tas tiks apgūts nākamajā saimnieciskajā gadā, paredzot to attiecīgā gada Rīgas pilsētas pašvaldības budžetā.

Plānots, ka būvdarbi tiks pabeigti nākamā gada rudenī un, iespējams, par zemākām izmaksām, bet noteikti nepārsniedzot plānotos 17,5 miljonus latu.

Līgums ar iepriekšējo būvnieku "Transport Systems" tika lauzts pagājušajā gadā pēc uzņēmēju lūguma, jo Dienvidu tilta trešās kārtas būvdarbi finansējuma trūkuma dēļ bija pārtraukti jau 2010.gada vidū. Savukārt pērn decembrī RD izsludināja jaunu iepirkuma konkursu par būvdarbu pabeigšanu. Paredzēts, ka tilta būvdarbi atsāksies, tiklīdz tiks saņemti aizņēmuma līdzekļi.

Konkursā par Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecības pabeigšanu bija pieteikušies četri pretendenti – Lietuvas "Kauno tiltai", būvfirmu grupa "Binders un Arčers", "Transport Systems", kā arī piegādātāju apvienība "ACB, Tilts un Viadukts".

Dienvidu tilta trešā kārta jeb Zemgales virziena maģistrālais transporta mezgls ietver jaunas automaģistrāles – Jāņa Čakstes gatves – un nobrauktuvju izbūvi no Dienvidu tilta līdz Ziepniekkalna ielai. Satiksmes mezglā paredzēti divi divlīmeņu šķērsojumi – Jāņa Čakstes gatves un Bauskas ielas šķērsojums un Jāņa Čakstes gatves un Ziepniekkalna ielas šķērsojums.

Tilta būvniecības ģenerāluzņēmējs ir "Transport Systems" (iepriekšējais nosaukums ‒ "Dienvidu tilts"), kurā apvienojušās sešas Latvijas celtniecības kompānijas – "Skonto būve", "Latvijas tilti", "BMGS", "Tilts", "Rīgas tilti" un "Viadukts".

Latvijā

18. novembris aizvadīts, valsts karogi vairumam ēku jau noņemti, lai atkal plīvotu nākamajos svētkos vai atceres dienās. Lai no cik izturīga auduma karogs ir šūdināts, agrāk vai vēlāk nāksies to nomainīt. Bet ko darīt ar lietošanai vairs nederīgu Latvijas karogu? To skaidro 360TV ziņas “Ziņneši”.

Svarīgākais