Centralizējot grāmatvedību, Rīgas pašvaldība ietaupa vairāk nekā 1,1 miljonu latu

Centralizējot grāmatvedību, Rīgas pašvaldība ietaupījusi vairāk nekā 1,1 miljonu latu, aģentūrai BNS pavēstīja Rīgas domes (RD) sabiedrisko attiecību speciāliste Anna Kononova.

Viņa informēja, ka pašvaldības grāmatvedības uzskaites centralizāciju RD sāka 2009.gadā. Pirms tam 2008.gadā pašvaldības dažādās institūcijās ar grāmatvedības funkcijām bija nodarbināts 331 darbinieks, kuru kopējais algu fonds bija 2,258 miljoni latu. Pēc grāmatvedības centralizācijas RD Finanšu departamentā 2011.gadā nodarbināti tikai 160 darbinieki, kuru kopējais algu fonds ir 1,157 miljoni latu.

Tādējādi grāmatvedības centralizācijas ietaupījums veido 49% jeb vairāk nekā 1,1 miljonu latu, paskaidroja Kononova un piebilda, ka tas arī ļāvis nodrošināt vienotu pieeju finanšu uzskaitē, pastiprināt grāmatvedības iekšējās kontroles procedūras un vienkāršot dokumentu plūsmu.

Rīgas mērs Nils Ušakovs uzsvēra, ka RD ir pirmā valstī, kas spēja veikt tik lielu strukturālo grāmatvedības reorganizāciju. "Centralizējot grāmatvedību, esam panākuši ne tikai būtisku līdzekļu ekonomiju, bet arī uzlabojuši kontroli pār pašvaldības finanšu plūsmām," viņš norādīja.

Funkcijas centralizācijas dēļ ir pārveidota informācijas tehnoloģiju (IT) infrastruktūra, kas turpmāk Rīgas pašvaldībai dos papildu iespējas efektivizēt finanšu uzskaites procesus un papildus ietaupīt pašvaldības līdzekļus, norādīja domē.

Svarīgākais