Ķīpsalā sāks mācīt bērniem burāšanu

© F64

Starp Daugavas pamatgultni un Ķīpsalu, kur vēsturiski izveidojusies jahtu ostas izveidei piemērota ūdens teritorija, top jauna jahtu piestātne.

 Jahtu ostu no vienas puses ierobežo Balasta dambis, bet no otras puses - CDE dambis, veidojot akvatorija daļu, kas ir lieliski piemērota jahtu ostas izveidei, ko paredz arī Rīgas pilsētas attīstības plāns. Akvatorija dziļums pilnībā nodrošina gandrīz visu klašu jahtu un nelielo buru kuģīšu iegrimes prasības.

Jaunajā piestātnē biedrība "Pilsētas jahtklubs" sāks bērnu apmācību burāšanas sportā. Šim nolūkam "Pilsētas jahtklubs" jau iegādājies piecas jaunas iesācēju buru laivas "Optimists". Bērnu trenere ir divkārtējā olimpisko spēļu dalībniece Latvijas burātāja Vita Matīse.

Līdz šim burāšanas mācības bērniem Rīgā bija pieejamas tikai Mangaļsalā un Ķīšezerā, taču Rīgas jahtklubs atrodas daudz izdevīgākā vietā, turklāt jau projektēšanas stadijā tajā ieplānots un izbūvēts celiņš, kas piemērots tieši bērniem un mazajām buru laivām. Rīgas brīvostas pārvalde jahtkluba infrastruktūru bērnu apmācībai nodod lietošanā bez maksas. Pieteikties burāšanas treniņiem var pie Vitas Matīses pa tālruni 26565290.

Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs šodien apmeklēja jaunveidojamo jahtu piestātni Ķīpsalā.

„Rīgai cauri plūst Daugava, taču pilsēta tikai pēdējo gadu laikā sākusi izmantot tās iespējas, ko sniedz plašās un ērti pieejamās upes krastmalu zonas. Esam izveidojuši labiekārtotu atpūtas vietu Lucavsalā, šonedēļ plānojam atklāt rekonstruēto Spīķeru zonu un Daugavas promenādi starp Salu un Dzelzceļa tiltiem, rīdzinieki atzinīgi novērtē arī pludmali Ķīpsalā. Nākamais solis – mūsdienīgas, labiekārtotas jahtu ostas izveide, kas papildinās iedzīvotāju iespējas atpūsties pie ūdens, -stāsta N.Ušakovs.

Jahtu osta tiek veidota tradicionāli, peldošo piestātņu moduļus savienojot nepieciešamā izkārtojumā. Piestātņu enkurošanai tiek izmantoti nogremdēti dzelzsbetona bloki, kas ar speciālām ķēdēm pievienoti peldošajiem pontoniem. Piestātnes kopējais garums ir 795m, tajā vienlaicīgi būs iespējams noenkurot aptuveni 200 peldlīdzekļu. Piekļūšana piestātnei pagaidām ir nodrošināta no Balsta dambja. Piestātne ir aprīkota ar 2 labiekārtotiem blokiem, wc, sarga mājiņu un slēgta tipa mazo laivu novietni. Lai saglabātu Ķīpsalai tradicionālo koka apšuvumu, piestātnes izveidei ir izmantota augstvērtīga lapegles koka brusiņu apdare.

„Esošais risinājums, kad pieeja tiek nodrošināta no Balasta dambja puses, ir pagaidu variants, jo nākotnē pēc CDE dambja rekonstrukcijas peldošās piestātnes plānots savienot ar CDE dambi, kas būs ērtāk gan apmeklētājiem, gan Ķīpsalas iedzīvotājiem, - saka Rīgas mērs. -Turpināsim arī pludmales labiekārtošanu, šeit tiks izvietots pastāvīgs glābēju postenis un apsardze.

Biedrības Pilsētas jahtklubs komandors Jānis Grīslis informē: „Buru sports Latvijā kļūst arvien populārāks, taču vēl nav izveidojusies burāšanas tradīcijas, tāpēc biedrība Pilsētas jahtklubs, aktualizējot bērnu apmācību, liek pamatu spēcīgākām Latvijas burāšanas tradīcijām.”

Latvijā

Šorīt, 19. septembrī, pie Saeimas ēkas ar emocionāliem reto slimību pacientu stāstu lasījumiem tika pievērsta Saeimas deputātu uzmanība akūtajam finansējuma trūkumam reto slimību ārstēšanai Latvijā. Ignorējot Ministru kabineta (MK) apstiprināto Reto slimību plānu 2023. – 2025. gadam, tiek apdraudēta esošo pacientu terapijas turpināšana un tiek liegta iespēja uzsākt ārstēšanu jauniem pacientiem, vēstīts reto slimību pacientu pārstāvju paziņojumā medijiem.