"Rīgas satiksme" nevar atrast šoferi, kas atteicies no autobusa izlaist paģībušu cilvēku

Pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" nav izdevies identificēt šoferi, kurš svētdien kādā no 24.maršruta autobusiem atteicies atvērt durvis, lai no pārpildītā transportlīdzekļa varētu izkļūt noģībis cilvēks.

Uzņēmuma pārstāvis Viktors Zaķis aģentūrai LETA skaidroja, ka svētdien dispečeru dienestā saņemti divi ziņojumi par diviem pasažieriem, kas brauciena laikā zaudējuši samaņu, taču tas noticis trolejbusos un nav saistīts ar vairākas stundas ilgajiem sastrēgumiem, kas svētdien izveidojās ceļā uz Mangaļsalu.

Kā ziņots, uz Mangaļsalu vakar devās simtiem interesentu, kuri vēlējās klātienē apskatīt buru regates finālu, taču sastrēgumu dēļ ceļš uz molu prasījis vismaz trīs stundas. "LETA Foto" novēroja, ka pārpildītā 24.maršruta autobusā, kurš bija ceļā uz Mangaļsalu un iestrēdzis milzīgajā sastrēgumā, noģībuši četri cilvēki. Vispirms slikti kļuvis kādam vīrietim un viņš zaudējis samaņu, taču šoferis nav pakļāvies citu pasažieru lūgumiem noģībušo izlaist ārā svaigā gaisā. Autobuss tika apturēts nākamajā pieturā, un paģībušais kopīgiem spēkiem iznests no autobusa, kur viņam sniegta palīdzība.

Autobusam turpinot ceļu, slikti kļuvis vēl vairākiem pasažieriem, un kopumā šajā autobusā noģībuši četri cilvēki. Brauciens uz Mangaļsalu prasījis kopumā trīs stundas.

Zaķis norādīja, ka svētdien ne no šoferiem, ne no pasažieriem nav saņemts neviens ziņojums par cilvēkiem, kuri būtu noģībuši kādā no 3. vai 24.maršruta autobusiem, kas devās Mangaļsalas virzienā. "Mums nav iemesla neticēt, ka tā patiešām bija, bet, lai reaģētu uz šo situāciju, jāzina konkrēts vadītājs vai autobusa numurs," skaidroja Zaķis.

"Rīgas satiksmes" pārstāvis uzsvēra, ka par līdzīgiem notikumiem pasažieriem vispirms jāvēršas pie šofera, jo tam ir pienākums ziņot dispečeru centram par jebkāda veida negadījumiem, kas notiek sabiedriskajā transportā - arī tad, ja kāds pasažieris zaudē samaņu vai notiek kāds uzbrukums. Dispečeru dienests šo informāciju nodod atbilstošajiem dienestiem - mediķiem vai policijai.

Ja vadītājs šādi nerīkojas, pasažieriem pašiem uzreiz jāzvana vai nu palīdzības dienestiem, vai par notikušo jāinformē pa "Rīgas satiksmes" bezmaksas tālruni 80001919. Lai identificētu autobusu un vadītāju, nepieciešams fiksēt transportlīdzekļa borta numuru vai reģistrācijas numuru un aptuveno notikuma laiku.

Zaķis piebilda, ka svētdien situācija bijusi ļoti komplicēta - sākumā autobusiem līdz galam palīdzējis nonākt operatīvais transports ar bākugunīm, taču vēlāk arī tas kļuvis neiespējami, jo daudzi autovadītāji pārkāpuši noteikumus un savas automašīnas novietojuši neatļautās vietās pārāk tuvu ceļa malai, tādējādi daudzi autobusi nemaz nav tikuši līdz galapunktam, bet vienkārši apstājušies pusceļā, kur tie vēlāk apgriezti un devušies atpakaļ, tā arī nesasnieguši galamērķi.

Ņemot vērā šo situāciju, svētdien sastrēgumā stāvošajiem autobusu šoferiem dots rīkojums nepieciešamības gadījumā atkāpties no iekšējās kārtības noteikumiem un cilvēkus no sabiedriskā transporta izlaist nevis tikai pieturās, bet gan nekavējoties, tiklīdz kāds to pieprasa.

Rēķinoties ar gaidāmo interesentu plūsmu, svētdien uz Mangaļsalu norīkoti vismaz seši papildu reisi, un Zaķis norādīja, ka nebūtu pareizi nopratināt visus šoferus par šo incidentu. "Nevar notikušajā vainot visus šoferus. Mēs diezgan stingri skatāmies un pārbaudām katru sūdzību, un šoferi dažkārt jau sāk pārmest, ka reaģējam uz katru sīkumu," atzina Zaķis.

Kā ziņots, lai novērotu burukuģu un jahtu regates "Tall Ships Races" noslēguma posmu, uz Mangaļsalu devās ļoti liels skaits cilvēku, tādējādi Sarkandaugavā un tās apkaimē izveidojās milzīgi transporta sastrēgumi. Lai gan uz molu tika norīkoti papildu autobusi, tas situāciju neatviegloja, jo sastrēgumu dēļ transportlīdzekļi netika uz priekšu.