Rīgas Taksometru parks (RTP) šogad iegādājies 30, bet pērn 50 jaunas "Ford S-MAX" automašīnas, kas darbināmas ar gāzi, šodien preses konferencē informēja RTP tehniskais direktors Kaspars Muižnieks.
Viņš skaidroja, ka automašīnas izvēlētas ar gāzes iekārtām, kas ir ekonomiskākas, un tas ļaujot šodienas tirgus apstākļos izdzīvot, tomēr neļaujot spēcīgi attīstīties.
Muižnieks pieļāva, ka arī modernākās dīzeļdegvielas automašīnas, kas patērē salīdzinoši nelielu degvielas apjomu uz nobraukto kilometru skaitu, ir izmaksu taupīšanas ziņā labs variants, tomēr viņš atzina, ka šādi auto ir aprīkoti ar daudzām elektroniskām ierīcēm, turklāt tās nav tik izturīgas un 300 000 nobraukti kilometri varētu būt auto ekspluatācijas robeža, tāpēc izvēlētas ar gāzi darbināmas mašīnas.
Pērn iegādāto automašīnu nobraukums jau sasniedzot 100 000 kilometru, un ar tām būtiskas problēmas nav fiksētas. Vienlaikus viņš atzina, ka kopumā "Ford" mašīnas esot izturīgas, par ko liecinot fakts, ka septiņus gadus vecs taksometrs ar 600 000 kilometru nobraukumu joprojām esot labā tehniskā stāvoklī un izticis bez nopietniem remontiem.
Muižnieks norādīja, ka jauna auto cena esot aptuveni 19 000 latu.
RTP komercdirektore Anita Pakalniece norādīja, ka patlaban lielām un modernām taksometru kompānijām, kādas esot RTP, kā arī "Baltic Taxi", esot grūti šodienas apstākļos strādāt, jo nav pilnībā sakārtota likumdošana. Patlaban jebkurš varot kļūt par taksometru vadītāju, samaksājot licencētai kompānijai konkrētu maksu. Viņa uzsvēra, ka liela daļa tādējādi pārdod licences tālāk. Tirgus esot jāsakārto, mainot likumdošanu, tāpēc esot nolemts veidot sabiedrisku organizāciju, lai situāciju sakārtotu un visiem tirgus dalībniekiem būtu vienādi nosacījumi. Nevienmērīgu konkurenci tirgū esot grūti izturēt. Šis jautājums esot aktualizēts Rīgas Domē, taču patlaban rezultāta neesot. Vienlaikus viņa atzina, ka arvien vairāk noteicošais faktors pakalpojumu izvēlē ir serviss, nevis lētākais piedāvājums.
Vienlaikus Pakalniece atzina, ka kopš pagājušā gadsimta 90.gadiem likumdošana tomēr salīdzinoši ir uzlabota un, piemēram, nelicencēti taksometri pa ielām vairs nebrauc.
Kā ziņots, RTP no "Inchcape Motors Latvija" iegādāsies jaunas "Ford S-MAX" mašīnas. Kā uzsver RTP, novērtējot "Ford S-MAX" kvalitāti, kas sevi pierādījusi intensīvā ekspluatācijā, RTP papildina pērn izveidoto "Ford S-MAX" autoparku ar 30 jaunām šīs markas automašīnām, kas aprīkotas ar LPG (Liquiefied Petroleum Gas) auto gāzes iekārtām.
Par "Rīgas taksometru parka" darbības sākumu var uzskatīt 1948.gada 22.septembri, kad Latvijas PSR Ministru padome iedalīja 16 vieglās automašīnas "M-20 Pobeda" vieglo taksometru pārvadājumu uzsākšanai, kas vēlāk pārtapa par Rīgas taksometru parku. Patlaban AS "Rīgas Taksometru parks", kas 1994.gadā pārmantoja bijušā valsts uzņēmuma tiesības, kļuvusi par vadošo uzņēmumu savā nozarē.
2011.gadā uzņēmums strādāja ar 4,74 miljonu latu apgrozījumu un 204 079 latu zaudējumiem.