Ēkās ar centrālapkuri katru mēnesi par siltuma sistēmas tehnisko apkopi iedzīvotājiem jāmaksā noteikta summa.
Dažos pašvaldības uzņēmuma Rīgas namu pārvaldnieks iecirkņos dzīvokļu īpašniekiem uzrēķināts lielāks ikmēneša maksājums nekā citos. Ja notikšot avārijas, tad viņiem papildus nebūšot jāmaksā par remontiem. Jājautā tikai, cik bieži notiek avārijas siltumsistēmā.
A/s Rīgas siltums (RS) informē, ka gadā kopējais pieteikumu skaits ir vidēji 32 000 līdz 35 000. Tā kā liels skaits namu ir būvēti 20. gadsimta 70. un 80. gados, inženierkomunikācijas ir savu laiku nokalpojušas, par ko liecina iekšējo siltumapgādes sistēmu bojājumu skaits, kas ik gadu ir vidēji 10 000. Uzņēmumā to vērtē kā pietiekami lielu skaitli. Viens no maksājumiem, kas tiek iekļauts siltumapgādes sistēmas tehniskās apkopes pakalpojumā, ir siltumtīklu hidrauliskās pārbaudes vasarā. Par to var pārliecināties (un līdz ar to saprast, kas ko maksā) gandrīz katrs, jo pārbaudes laikā karstā ūdens padeve tiek pārtraukta. RS norāda, ka notiek daudz iedzīvotājiem neredzamu darbu un vidēji vismaz reizi nedēļā, ja nav avārijas situāciju, zādzību vai kādu citu sūdzību, darbinieki pārliecinās par iekārtu un siltummezglu funkcionēšanu. RS veic iekšējo siltumapgādes sistēmu apkopi aptuveni 60 procentiem Rīgas namu, kas izmanto centralizēto siltumapgādi.
Šis nav vienīgais uzņēmums, kurš galvaspilsētā nodrošina siltummezglu pārbaudi, remontēšanu un citus darbus, jo ēkas īpašnieks var izvēlēties, vai dzīvojamo ēku iekšējo siltumapgādes sistēmas apkopi veiks ar pašu spēkiem, pieaicinot siltuma piegādātāja pārstāvi vai uzticot apkopi licencētai firmai. RS slēdz līgumu par ēku iekšējo siltumapgādes sistēmu tehnisko apkalpi, ja ar ēkas īpašnieku (vai apsaimniekotāju) ir noslēgts līgums par siltumenerģijas piegādi un lietošanu un mājā patērē šā uzņēmuma piegādāto siltumenerģiju.
Šajā nozarē pastāv sīva konkurence, tāpēc pakalpojumi jānodrošina par konkurētspējīgu cenu, atzīst RS. Bet šo pakalpojumu maksa par vienu kvadrātmetru (platībā ieskaitot arī lodžiju vai balkonu) ir atkarīga no iekšējās siltumapgādes sistēmas tehniskā stāvokļa, ēkas platības un darbu apjoma.
***
DER ZINAT:
Ēkas centrālās apkures un karstā ūdens apgādes sistēmas tehniskā apkalpošana ietver šādus pakalpojumus:
• centrālās apkures un karstā ūdens apgādes sistēmu darbības regulēšana;
• pārvietojamo ģeneratoru uzstādīšana namā, lai nodrošinātu apkuri, ja pazūd elektrība;
• avāriju likvidēšana ūdens noplūdes gadījumā (tajā skaitā no dvieļu žāvētājiem un atsevišķiem punktiem cauruļvados);
• cauruļu tīrīšana no aizsērējumiem vai tajos iekļuvušiem netīrumiem;
• centrālās apkures sistēmas skalošana un hidrauliskā pārbaude;
• atgaisošanas un izlaides krānu uzstādīšana, ja tas nepieciešams sistēmas darbības normalizēšanai;
• izolācijas bojājumu atjaunošana, kas radušies apkalpojošā personāla veikto pasākumu dēļ (avāriju likvidēšana, remonts u.c.);
• individuālo siltummezglu tehniskā apkalpošana;
• periodiska individuālo siltummezglu uzstādītās noslēgarmatūras un regulējošās armatūras pārbaude un to bojājumu novēršana, kārtas numuru uzstādīšana, uzstādīto regulējošo un automātisko ierīču pārbaude un ieregulēšana, temperatūras parametru kontrole, uzstādīto siltumpatēriņa skaitītāju darbības pārbaude;
• ikgadējā siltummezgla iekārtu un siltummaiņu hidrauliskā pārbaude;
• netīrumu savācēju filtru periodiska un instrukcijā paredzētā tīrīšana;
• siltummaiņu ķīmiskā skalošana;
• uzstādīto sūkņu un elektrisko dzinēju pārbaude un regulēšana;
• kontrolmēraparatūras pārbaude;
• iekārtu un cauruļvadu krāsošana.
RS mājaslapā www.rs.lv ir iespēja iepazīties ar visu darbu apjomu, kuru uzņēmums veic atbilstoši līgumam par ēku iekšējo siltumapgādes sistēmu tehnisko apkalpi.
RS diennakts bezmaksas klientu palīdzības tālrunis: 80000090.
Avārijas un bojājumus novērš jebkurā diennakts laikā.