"Rīgas satiksme" maršrutu saraksti arī ar QR kodu palīdzību

Pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" maršrutu sarakstos ieviesusi jaunu pasažieru informēšanas sistēmu ar "Quick response" (QR) jeb "ātrās atbildes" kodu starpniecību - turpmāk ikviens interesents, aktivizējot QR kodu savā viedtālrunī, varēs redzēt tuvākos sabiedriskā transporta līdzekļu atiešanas laikus no attiecīgās pieturvietas, veikt maršruta plānošanu, atrast tuvāko e-talona tirdzniecības vietu, kā arī uzrakstīt atsauksmi "Rīgas satiksmei",informēja uzņēmuma pārstāvis Viktors Zaķis.

QR kods ir divdimensionāls svītru kods, kura nosaukums cēlies no angļu valodas "Quick Response" jeb "ātrā atbilde" saīsinājuma. QR kodu nolasīšana gan pieejama tikai ar tālruņiem, kuros ir iebūvēta kamera, instalēta QR koda nolasīšanas aplikācija un tālrunis ir tiešsaistē ar internetu.

Līdz 15.jūnijam "Rīgas satiksme" ir izvietojusi kustību sarakstus ar QR kodiem 640 pieturvietās. Pārējās pieturvietās jaunos sarakstus ar ietvertiem QR kodiem plānots izvietot pakāpeniski līdz 1.augustam.

Aktivizējot QR koda aplikāciju un nofotografējot pieturās izvietotos QR kodus, telefons automātiski atvērs interneta vietni ar sabiedriskā transporta kustības informāciju, kas piesaistīta pasažiera atrašanās vietai - pieturvietai. Atverot aplikāciju, būs redzami tuvākie pienākošie transportlīdzekļi pieturā, kā arī būs iespējams plānot maršrutu, ierakstot vēlamo galamērķa pieturu. Šādā veidā varēs noskaidrot arī tuvāko e-talona tirdzniecības vietu un aplūkot to kartē, kā arī uzzināt, kur atrodas tuvākā nakts transporta pieturvieta.

"Rīgas satiksme" ikdienā apkalpo 80 sabiedriskā transporta maršrutus, izmantojot 1859 pieturvietas. Vidēji mēnesī Rīgas satiksme saņem 36 000 pasažieru jautājumus par sabiedriskā transporta pienākšanas un atiešanas laikiem, e-talona tirdzniecības vietām, kā arī lūgumus palīdzēt maršruta plānošanā. Jaunie QR kodi palīdzēs pasažieriem pašiem ātri un ērti rast atbildes uz viņu interesējošiem jautājumiem ar sava viedtālruņa palīdzību.

Svarīgākais