Paveikta aptuveni puse no visiem Slāvu maģistrālā transporta mezgla būvdarbiem

Slāvu maģistrālā transporta mezgla būvdarbu gaitā ir izbūvēts jaunais pārvads pār dzelzceļu ar četrām braukšanas joslām, izbūvēta trīslīmeņu satiksmes mezgla trešā līmeņa estakāde, sākta gan otras trešā līmeņa estakādes, gan arī otrā līmeņa estakādes būvniecība. Pabeigta ir apmēram puse no ieplānotajiem darbiem.

Būvdarbu gaitā ir izbūvēts jaunais pārvads pār dzelzceļu ar četrām braukšanas joslām, izbūvēta trīslīmeņu satiksmes mezgla trešā līmeņa estakāde, sākta gan otras trešā līmeņa estakādes, gan arī otrā līmeņa estakādes būvniecība.

Slāvu maģistrālajā transporta mezglā izbūvētas gandrīz 90% no nepieciešamajām pazemes komunikācijām. Tajā skaitā veikti gāzes apgādes, zemsprieguma elektrotīklu, vidējā sprieguma elektrotīklu, vājstrāvu tīklu, ūdensvada, sadzīves kanalizācijas, lietus ūdens kanalizācijas, siltumtīklu izbūves darbi

Līdz novembrim kopumā ir izpildīti būvdarbi par 47,8 miljoniem latu bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN). Būvdarbi tika sākti 2008.gada augustā.

Jau ziņots, ka no sestdienas, 28.novembra, satiksmei tika slēgts esošais Slāvu pārvads pār dzelzceļu, satiksmi novirzot uz jaunuzbūvēto pārvadu.

Pēc satiksmes slēgšanas tagad sāksies demontāžas darbi - tiks pilnībā demontēts esošais Slāvu pārvads un uzbērums.

Pēc satiksmes pārslēgšanas, braucot pa Slāvu ielu virzienā no Krasta ielas, būs jābrauc pa estakādi pāri Slāvu rotācijas aplim, tādējādi nokļūstot Lubānas ielā. Lai nokļūtu Slāvu rotācijas aplī, no Lubānas ielas būs jānogriežas pa labi uz Katlakalna ielu, tad pa labi uz Krustpils ielu un jābrauc līdz Slāvu rotācijas aplim. Braucot no Slāvu rotācijas apļa Krasta ielas virzienā, satiksme tiks novirzīta uz jaunizbūvēto estakādi.

Atbilstoši Slāvu maģistrālā transporta mezgla pasūtītāja Satiksmes departamenta nosacījumiem būvdarbu veicējam ir jāstrādā, nepārtraucot auto un dzelzceļa transporta satiksmi.

Kā ziņots, Slāvu dzelzceļa pārvada paplašināšanas darbi tiek veikti Slāvu maģistrālā transporta mezgla būvniecības gaitā. Lai būvdarbu laikā nodrošinātu autotransporta un dzelzceļa satiksmi, vispirms jāuzbūvē jauns pārvads ar četrām braukšanas joslām blakus esošajam Slāvu dzelzceļa pārvadam.

To pabeidzot un sākot ekspluatāciju, pašreizējo pārvadu demontēs, lai tā vietā varētu sākt otra jauna pārvada būvniecību ar četrām braukšanas joslām. Tādējādi pēc pārbūves Slāvu dzelzceļa pārvads būs ar astoņām braukšanas joslām, tas ir, vairāk nekā divas reizes platāks nekā šobrīd.

Slāvu maģistrālā transporta mezgla būvniecības gaitā tiks izbūvēts arī trīs līmeņu satiksmes mezgls pašreizējā Slāvu rotācijas apļa vietā.

Paredzēts, ka Slāvu maģistrālā transporta mezgla būvniecība jāpabeidz 2011.gadā. Tas savienos Dienvidu tiltu ar Austrumu maģistrāli un uzņems galvenās tranzīta plūsmas, sniedzot iespēju ērti apbraukt Rīgas centru un nokļūt ostas virzienā, kā arī veidos izeju uz valsts nozīmes autoceļu "VIA Baltica".

Būvniecības izmaksas kopā, ieskaitot gan tiešās būvdarbu izmaksas, gan PVN, gan plānoto inflācijas sadārdzinājumu, ir 170,3 miljoni latu. Savukārt 143,15 miljoni latu paredzēti maksājumiem par finansējuma piesaisti, pastāstīja Rīgas domes Finanšu departamenta biroja vadītājs Andris Konošonoks.

Tādējādi kopējās izmaksas 20 gadu laikā varētu būt ap 313,4 miljoniem latu. Tomēr, kā norādīja Konošonoks, šī summa varētu būt arī ievērojami mazāka, jo vēl tiks precizētas gan tiešās būvniecības izmaksas, gan inflācijas sadārdzinājums varētu būt mazāks, nekā plānots. Tāpat var mainīties finansējuma kārtība, piemēram, dome kredītu varētu atdot ātrāk, sacīja Konošonoks.

Latvijā

“Man jau trīs dienas ir slikta dūša. Vemšana, galvassāpes, bezmiegs. Katru dienu, atverot e-pastu, pirmā doma – vai būs atkal jauns paziņojums no CSDD par 350 eiro sodu vai nebūs? Kopā sods jau sakrājies pāri tūkstotim, tuvojas diviem,” asaras valdīdama, man sūdzas kāda satraukta paziņa. Viņa ir izmisumā.

Svarīgākais