Noslogotākā Rīgas tramvaja līnija atkal ierindā

© F64

Apmēram gadu ilgusī zemās grīdas tramvaja līnijas modernizācija Juglā ir gandrīz noslēgusies, un kopš vakardienas 3. un 6. tramvaju maršrutā arī no 45. vidusskolas līdz Juglai kustība ir regulāra.

Līdz tam daļu ceļa pasažieri veica, pārsēžoties autobusā, tagad šis – 6T – maršruts ir slēgts. Uzņēmums Rīgas satiksme (RS) informē, ka ir mainīts 3. un 6. tramvaja maršruta kustības saraksts un 1., 14. un 40. maršruta autobusi apstāsies autobusu pieturvietā Meža skola, kur līdz šim apstājās tikai 6T. maršruta autobuss.

Pamazām tramvaja maršruts atgriežas vecajās sliedēs, jo nesen, maijā vidū, 6. tramvaja galapunkts, kas atradās Radio ielā, tika pārcelts uz Ausekļa ielu. Pilnībā rekonstrukcija tiks pabeigta šogad septembrī, bet pašreiz tramvaju kustība ir atjaunota iespēju robežās, jo 6. maršruts ir noslogotākā tramvaja līnija pilsētā. Mēnesī šo maršrutu izmanto apmēram 700 000 pasažieru. Pašlaik tiek testēta iespēja zemās grīdas tramvajā (un ne tikai šajā transportlīdzeklī vien) izmantot bezvadu internetu, bet reāli internetu sabiedriskajā transportā varētu izmantot apmēram pēc gada. Vai arī, iespējams, nedaudz agrāk, Neatkarīgajai sacīja RS preses sekretārs Viktors Zaķis.

RS 2012. gada 14. aprīlī uzsāka 6. tramvaju maršruta rekonstrukcijas darbus, jo sliežu ceļi bija nolietoti, elektroapgāde – novecojusi, tāpat kā pārējā infrastruktūra. Arī pieturvietu platformas vajadzēja uzlabot, lai pasažieri varētu vieglāk iekāpt un izkāpt no zemās grīdas tramvaja vagoniem. RS informē, ka ir rekonstruēts sliežu posms 2,65 km garumā, nomainīti kontaktvadi 5,36 km garumā, no jauna uzbūvēti 117 kontakttīkla balsti un 10 paaugstinātas pieturvietas platformas. Pēc tramvaju līnijas posma Ropažu iela–Jugla rekonstrukcijas tiks nodrošināta zemās grīdas tramvajam atbilstoša infrastruktūra – nomainīti sliežu ceļi, kas samazina tramvaja radīto trokšņu un vibrāciju līmeni.

Šajā ceļa posmā ir paplašinātas pieturvietu platformas, kas ir ērtākas pasažieriem.