Rīgā uz ielām iezīmētas praktiski neredzamas rekomendējošas velojoslas

© divritenis.lv

Nedēļas nogalē uz Elizabetes, Dzirnavu un Lāčplēša ielām Rīgā iezīmētas rekomendējošas velosipēdu joslas, taču tās apzīmējošie velosipēdu simboli iekrāsoti gaiši zilā krāsā, kas saplūst ar asfaltu un kļūst nemanāmi, novēroja aģentūra LETA.

Zilajiem simboliem nav veloceliņa apzīmējuma spēks - to mērķis ir pievērst uzmanību velosipēdistu klātesamībai satiksmē un tiesībām pārvietoties pa ceļa malu, taču kopumā automašīnām joprojām būs atļauts pa tām gan braukt, gan ielu malās stāvēt un apstāties, aģentūrai LETA iepriekš pastāstīja Rīgas domes Satiksmes departamenta Transporta būvju uzturēšanas un būvniecības pārvaldes priekšnieks Tālivaldis Vectirāns.

Vairāki aģentūras LETA aptaujātie riteņbraucēji atzina, ka zilā krāsa uz asfalta "pazūd" un tādējādi diez vai pievērš autovadītāju uzmanību velosipēdu klātesamībai satiksmē, turklāt iekrāsotās piktogrammas atšķiras no tām, kuras izmanto veloceliņu marķēšanai, tāpēc arī paši riteņbraucēji sākotnēji bijuši neizpratnē, vai šie simboli apzīmē kādu oficiālu norādi.

Kā ziņots, Rīgas domes Satiksmes departamentam maija sākumā piešķirti 1756 lati zilas krāsas velosimbolu krāsojuma uzklāšanai ar virziena norādi Elizabetes ielas posmā no Krišjāņa Valdemāra ielas līdz Krišjāņa Barona ielai, Dzirnavu ielas posmā no Marijas ielas līdz Tērbatas ielai un Lāčplēša ielas posmā no Aleksandra Čaka ielas līdz Skolas ielai.

Velosimbolu krāsojuma uzklāšana nepieciešama, lai transportlīdzekļu vadītāji redzētu, ka iezīmētā brauktuves daļa ir paredzēta velobraucējiem, un lai velobraucēji brauktu pa šo iezīmēto daļu. Arī velosipēdistiem nebūs pienākuma braukt tieši pa iekrāsotajām joslām - tie, kuri par savām prasmēm nejūtas pārliecināti, joprojām varēs izmantot arī gājēju ietves.

Vectirāns uzsvēra, ka ceļu satiksmes noteikumi neparedz "rekomendējošas" velojoslas, savukārt pastāvīgas joslas iezīmēt šajās ielās nav iespējams, jo tad ielas malā nebūs iespējams apstāties, tādējādi tiktu apgrūtināti piegādes jautājumi, savukārt, piemēram, Lāčplēša ielā tas nozīmētu aizliegumu novietot automašīnas ielas malā, kas varētu izraisīt autovadītāju neapmierinātību.

Zilā krāsa rekomendējošajām velojoslām izvēlēta tāpēc, lai šīs zonas netiktu uztvertas kā tādas, kurās automašīnas nedrīkst pārvietoties.

Latvijā

Latvijas Republikas Saeima šī gada 14.novembrī pieņēmusi, un Valsts prezidents izsludinājis grozījumus Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) likumā, kas paredz vairākas būtiskas izmaiņas. Būtiskākie no tiem – OCTA polise turpmāk būs obligāti jāiegādājas visiem transportlīdzekļiem, ja vien nav pārtraukta to reģistrācija uz laiku. Tāpat no 01.07.2025. OCTA būs jāveic arī elektroskrejriteņiem.

Svarīgākais