Uz Elizabetes, Dzirnavu un Lāčplēša ielas iezīmēs rekomendējošas velojoslas

Uz Elizabetes, Dzirnavu un Lāčplēša ielas Rīgā šovasar tiks iezīmētas rekomendējošas velosipēdu joslas, tomēr jāņem vērā, ka zilajiem simboliem nebūs veloceliņa spēks, - to mērķis ir pievērst uzmanību velosipēdistu klātesamībai satiksmē, taču kopumā automašīnām joprojām būs atļauts pa tām gan braukt, gan ielu malās stāvēt un apstāties, aģentūrai LETA pastāstīja Rīgas domes Satiksmes departamenta Transporta būvju uzturēšanas un būvniecības pārvaldes priekšnieks Tālivaldis Vectirāns.

Rīgas domes Satiksmes un transporta līdzekļu komitejā šodien atbalstīts departamenta lūgums par 1756 latu piešķiršanu ceļu satiksmes organizācijas tehniskajiem līdzekļiem - zilas krāsas velosimbolu krāsojuma uzklāšanai ar virziena norādi Elizabetes ielas posmā no Krišjāņa Valdemāra ielas līdz Krišjāņa Barona ielai, Dzirnavu ielas posmā no Marijas ielas līdz Tērbatas ielai un Lāčplēša ielas posmā no Aleksandra Čaka ielas līdz Skolas ielai.

Velosimbolu krāsojuma uzklāšana nepieciešama, lai transportlīdzekļu vadītāji redzētu, ka iezīmētā brauktuves daļa ir paredzēta velobraucējiem, un lai velobraucēji brauktu pa šo iezīmēto daļu. Arī velosipēdistiem nebūs pienākuma braukt tieši pa iekrāsotajām joslām - tie, kas par savām prasmēm nejūtas pārliecināti, joprojām varēs izmantot arī gājēju ietves.

Vectirāns uzsvēra, ka ceļu satiksmes noteikumi neparedz "rekomendējošas" velojoslas, savukārt pastāvīgas joslas iezīmēt šajās ielās nav iespējams, jo tad ielas malā nebūs iespējams apstāties, tādējādi tiktu apgrūtināti piegādes jautājumi, savukārt, piemēram, Lāčplēša ielā tas nozīmētu aizliegumu novietot automašīnas ielas malā, kas varētu izraisīt autovadītāju neapmierinātību.

Latvijā

Dzelzceļa "Rail Baltica" projektā ir jāņem vērā, ka privātās un publiskās partnerības (PPP) modeļa izveide ir sarežģīta un laikietilpīga, trešdien "Rail Baltica" parlamentārās izmeklēšanas komisijā sacīja Finanšu ministrijas (FM) valsts sekretāre Baiba Bāne.

Svarīgākais