Būvniekiem jāmaina nekvalitatīvo ielas segumu Biķernieku un Juglas ielas rotācijas aplī

Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Vadims Baraņņiks pēc Biķernieku un Juglas ielas rotācijas apļa, kur Satiksmes departamenta speciālisti konstatējuši ievērojamus seguma bojājumus, uzdevis Satiksmes departamentam triju dienu laikā sagatavot detalizētu ziņojumu par plaisu rašanās iemesliem.

Jāatgādina, ka objekts ekspluatācijā tika nodots tikai pirms diviem gadiem.

Savukārt SIA Binders, kas ir darbu izpildītājs, uzdots veikt visus nepieciešamos priekšdarbus, lai līdz ar būvdarbu sezonu nekavējoties varētu sākt ielas seguma nomaiņu.

„Pašvaldību neinteresē būvnieku un projektētāju savstarpējie kašķi, kuri atbildību cenšas novelt viens uz otru, pašvaldību interesē, lai rotācijas aplis pēc iespējas ātrāk tiktu savests kārtībā,” norāda komitejas priekšsēdētājs. V.Baraņņiks uzskata, ka būvniekiem labošanas darbi jāplāno tā, lai satiksmes plūsma tiktu ierobežota pēc iespējas mazāk: „Par pilnīgu rotācijas apļa slēgšanu nevar būt ne runas.”

Satiksmes departamenta speciālistiem radušās aizdomas par nekvalitatīvu materiālu izmantošanu objekta būvniecībā. Rotācijas apļa segumā konstatētās plaisas, pēc speciālistu domām, tik ātri var rasties tikai gadījumā, ja būvniecības gaitā ir izmantots nekvalitatīvs vai neatbilstošs bitumena maisījums.

Rotācijas apļa būvniecība tika pabeigta 2010. gada rudenī, tā projektēšanu veica pilnsabiedrība „Legzdiņš un BRD.” Objektam līdz šī gada beigām ir noteikta būvniecības garantija, kas paredz remontdarbus veikt par būvnieku līdzekļiem.

Juglas ielas rotācijas aplis tika projektēts atbilstoši Latvijas būvnormatīviem, un tā rādiuss ir maksimāli iespējamais konkrētajā zemesgabalā. Līdz ar to asfalta segas un apmaļu bojājumi var būt tikai būvniecības izpildījuma kvalitātes jautājums, biznesa portālam "Nozare.lv" norādījis projektēšanas uzņēmuma "Legzdiņš un partneri" vadītājs Gatis Legzdiņš.

Konkrētajā zemesgabalā rotācijas apli nemaz nav bijis iespējams uzbūvēt plašāku, jo to ierobežoja apkārt esošie zemesgabali un ielu sarkanās līnijas.

Arī projektētais ceļu seguma "pīrāgs" un tajā izmantotie materiāli atbilst visiem būvnormatīviem, kā arī atbilst aplī paredzētajām slodzēm, norādīja Legzdiņš, piebilstot, ka projekts ir izgājis ekspertīzi un tajā nav konstatētas kļūdas.

"Problēmas ir būvdarbu izpildījuma kvalitātē, bet tās kontrole bija tieša Satiksmes departamenta izvirzītā tehniskā uzrauga atbildība," uzsvēra Legzdiņš.

Viņš piebilda, ka būtu jāņem visu ceļa segumu kārtu paraugi un jāpārbauda laboratorijā, lai noskaidrotu, kādi materiāli ir izmantoti, jāanalizē to nestspēja.

"Ir dzirdēts, ka Latvijas dolomīta šķembas ir neizturīgākas nekā Lietuvas dolomīta šķembas. Tas varētu būt arī viens no objektīviem iemesliem, kāpēc Lietuvā ceļi ir labāki nekā Latvijā," piebilda Legzdiņš.

Jau ziņots, ka ceļu būves uzņēmums SIA "Binders" uzskata par nepamatotu mēģinājumu skaidrot konstatētos asfalta segas un apmaļu bojājumus Juglas ielas rotācijas aplī tikai kā nekvalitatīvas būvniecības sekas, kā arī visu publisko atbildību prasīt tikai no būvkompānijas, kas uzbūvējusi apli atbilstoši projektam, izmantojot projektā noteiktos būvmateriālus, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja "Bindera" pārstāve Vita Noriņa.

Projektā paredzētais rotācijas apļa rādiuss ir pārāk mazs, skaidroja Noriņa, tāpēc smagais autotransports, iebraucot un izbraucot no tā, spiests braukt pa apmalēm vai stingri tām piespiežoties. Apļa mazā rādiusa dēļ s

V. Baraņņika uzdevumā tuvākajā laikā Satiksmes departaments pārbaudīs arī citu SIA Binders nesen veikto būvdarbu kvalitāti, piemēram, 2012. gadā veikto Vāveres ielas, Caunes un Austrumu ielas rekonstrukcija, kā arī Akadēmiķa Mstislava Keldiša ielas rekonstrukciju no Ulbrokas ielas līdz Lubānas ielai.

Svarīgākais