Aicina popularizēt ne tikai ceļu uz Rīgu, bet arī tūrisma iespējas galvaspilsētā

© Rīgas Tūrisma attīstības birojs

Primārais Latvijas tūrisma nozares mērķis ir panākt, lai tūristi atgrieztos Rīgā, un tam jānotiek ne vien popularizējot to, kā līdz Rīgai nokļūt, bet arī pašu galamērķi un to, kāds ir tās tūrisma piedāvājums. To intervijā biznesa informācijas portālam "Nozare.lv" atzina interneta ceļojumu kompānijas "Expedia" Baltijas valstu un Ungārijas pārstāvis Jurģis Kreilis.

Kopumā "Expedia" pārstāvis pozitīvi vērtē Rīgas tūrisma attīstības biroja (RTAB) sāktās aktivitātes Rīgas reklamēšanā. "RTAB ir lielas iespējas grupu un individuālo tūristu piesaistīšanai, popularizējot Rīgu kā pasaules līmeņa tūrisma galamērķi," sacīja Kreilis.

Viņš atzīst, ka Rīga neapšaubāmi ir svarīgākais galamērķis - tā ir lielākā Baltijas pilsēta, tomēr Latvijā ir arī daudz citu tūrisma piedāvājumu, kurus būtu vērts izcelt, piesaistot tūristus arī reģioniem.

"Lielisks ir Igaunijas piemērs, kur visa valsts tiek reklamēta ar mājaslapu "www.visitestionia.com". Būtībā tā ir "vienas pieturas aģentūra" ("one stop shop") Igaunijai," skaidro Kreilis.

"Expedia" pārstāvis arī norāda, ka vairāku starptautisku aviokompāniju aiziešana no Rīgas lidostas pagājušā gada rudenī ir atstājusi ļoti negatīvu ietekmi uz viesnīcu un restorānu biznesu Rīgā, pat neraugoties uz to, ka Latvijas nacionālā aviokompānija "airBaltic" palielina lidojumu skaitu.

"Ir redzama skaidra korelācija starp aviokompāniju aiziešanu no Rīgas un viesnīcās pavadīto nakšu skaita samazinājumu. Viesnīcu noslogojums no 58% 2007.gada jūlijā ir samazinājies līdz 35% 2009.gada attiecīgajā laika periodā, liecina Latvijas Centrālās statistikas pārvaldes dati. Tiesa gan, tas nav vienīgais iemesls, tomēr šobrīd iespējas nokļūt līdz lielākajai daļai nozīmīgāko tūrisma galamērķu Austrumeiropā ir daudz plašākas un ar daudz lielāka starptautisko aviokompāniju skaita palīdzību, kas salīdzinājumā ar Rīgu dod priekšrocības," atzīst Kreilis.

"Expedia" ir interneta ceļojumu kompānija, kuras tīklā ir 80 tiešsaistes tūrisma portāli. "Expedia Inc." zīmolu vidū ir "Expedia.com", "Hotels.com", "Venere.com", "Hotwire", "Egencia" (iepriekš zināms kā "Expedia Corporate Travel"), "TripAdvisor", "ExpediaLocalExpert", "ClassicVacations", "eLong".

"Expedia" nodrošina klientus ar vairāk nekā 100 000 viesnīcu, simtiem aviokompāniju, tūroperatoru, auto īres kompāniju un vietējo tūrisma galamērķu.

Interneta tūrisma kompānijas "Expedia" kopējais apgrozījums 2008.gadā bija 21,3 miljardi dolāru.