Biļešu cenu jaunajos mikroautobusos Rīgā neplāno mainīt; maršrutus vēl izvērtēs

Jaunie Rīgas mikroautobusu maršrutu pārņēmēji neplāno mainīt autobusu biļešu cenas, taču līdz februāra vidum izvērtēs maršrutus un braucienu biežumu, intervijā biznesa portālam "Nozare.lv" norāda konkursa uzvarētāja - pilnsabiedrības "Rīgas mikroautobusu satiksme" - vadītājs Vitālijs Komars.

Biļešu cenas autobusos nosakot Rīgas dome, un mikroautobusu konkursa uzvarētāji esot gatavi braukt par 50 santīmiem.

Autobusos būs 19 sēdvietas un divas stāvvietas, turklāt iekāpšana būšot krietni ērtāka, nekā tā esot tagad, kad "kaut kādā nezināmā pozā jāiekāpj autobusā".

Tie būšot aprīkoti ar divu punktu drošības jostām, tāpat būšot dubultie sāna logi, kas nodrošina siltumu, kā arī kondicionieri. Visi autobusi vai nu no "Mercedes", vai "Volkswagen" būs pilnīgi jauni. Tiek plānots pirmos pārvadājumus ar jaunajiem autobusiem sākt 1.maijā - tie būs pirmie 30 vai 40 autobusi. Februārī savukārt plānota viena autobusa demo prezentācija.

Ja šodien pakalpojumu sniedz astoņi uzņēmumi, tad autobusu maiņa notikšot, aizvietojot konkrētā uzņēmuma autobusus. Tas ir ērti gan uzņēmumiem, gan arī tajā strādājošajiem darbiniekiem, "kurus mēģināsim pieņemt darbā mūsu firmā". Kuros maršrutos autobusu maiņa tiks veikta vispirms, nav izlemts, skaidro Komars.

No sākuma maršruti netikšot mainīti. Tālāk uzņēmuma vadība vērtēs kopā ar "Rīgas satiksmi" (RS), ko var mainīt, lai RS varētu ietaupīt. "Tāpat skatīsimies, lai mēs lieki nebraukātu. Veiksim sinerģiju, lai nav tā, ka mikroautobuss brauc pa priekšu autobusam vai maršrutā kursē pustukšs autobuss. Varbūt labāk palaist divus mikroautobusus? Līdz februāra vidum ir jāizvērtē situācija un jāiesniedz priekšlikumi Rīgas domē saskaņošanai. Pašlaik pārvadātāji brauc nevis pēc konkrēta laika, bet kad ienāk prātā. Mums tādu situāciju nebūs. Galapunktos būs konkrēti laiki. Starpposmos nebūs noteiktu laiku, jo, ja būs pārpildīts, autobuss neapstāsies, bet būs zīme - vietu nav," skaidro Komars.

Kā ziņots, līgums par paaugstināta servisa pārvadājumu nodrošināšanu Rīgas pilsētas mikroautobusu maršrutos ar pilnsabiedrību "Rīgas mikroautobusu satiksme" noslēgts 4.janvārī uz pieciem gadiem.

Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājaslapā lēmums par konkursa rezultātiem tika publicēts 2.janvārī, bet 3.janvārī Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) paziņoja, ka pārbaudīs amatpersonu darbības tiesiskumu saistībā ar uzņēmuma "Rīgas satiksme" izsludinātā mikroautobusu pārvadājumu konkursa rezultātiem.

2012.gada augustā izsludinātā iepirkuma konkursa norises gaitā IUB iesniegtas sešas sūdzības, taču nevienu no tām IUB nav atzinis par pamatotu, tāpēc decembrī atvērti divi iesniegtie piedāvājumi un par uzvarētāju atzīta pilnsabiedrība "Rīgas mikroautobusu satiksme".

Otrs pretendentu piedāvājums, kurā apvienojušies trīs esošie pakalpojuma sniedzēji - SIA "Plants", "Centība-N" un "DMK" - tika noraidīts, jo saskaņā ar konkursa nolikumu netika iesniegti visi nepieciešamie dokumenti pretendentu atlasei, bet atsevišķi iesniegtie dokumenti neatbilda nolikumam. Uzņēmēji, kuru piedāvājums tika noraidīts, vērsušies ar sūdzību IUB.

Pilnsabiedrībā apvienojušies dalībnieki ir SIA "B-Bus" un tai pilnībā piederošās SIA "Sabiedriskais autobuss" un SIA "Vidlatauto", kā arī "B-Bus" vadītājam Komaram pilnībā piederošā SIA "FPK". Uzvarējusī pilnsabiedrība ir saistīta ar "Rīgas satiksmei" daļēji piederošās e-talona ieviesējfirmas "Rīgas karte" valdes locekli, partijas "Gods kalpot Rīgai" biedru, "Rīgas satiksmes" Elektronisko norēķinu un projektu daļas vadītāju Aleksandru Brandavu.

Kopumā konkursa uzvarētājam būs jānodrošina pakalpojuma sniegšana Rīgas pilsētas maršrutu tīkla daļā, ko kopumā veido 35 maršruti Rīgas pilsētā ar atšķirīgu kursēšanas intervālu atkarībā no noslogojuma. Patlaban par pārvadājumiem mikroautobusos noslēgti pagaidu līgumi.