Ceļu uzturētājs: Satiksmei bīstamu bedrīšu likvidēšanai der arī piemīdīšana

Ja ceļa segumā radušās bedres ir vērtējamas kā satiksmei bīstamas jeb tā saucamās avārijas bedres, tad, lai novērstu bīstamu situāciju rašanos autovadītājiem, var tikt rasti jebkuri īslaicīgi risinājumi situācijai, biznesa portālam "Nozare.lv" sacīja AS "Latvijas autoceļu uzturētājs" (LAU) pārstāve Vineta Šuberte.

Jau ziņots, ka, reaģējot uz internetā ievietotā aculiecinieka videomateriālu, kurā redzams, kā strādnieki bez specializētas tehnikas remontē ielu bedrītes, vienkārši tās aizberot un piemīdot, Rīgas mērs Nils Ušakovs (SC) rīt uz pārrunām izsaucis akciju sabiedrības "Ceļu pārvalde" vadību, aģentūrai LETA pastāstīja Ušakova preses sekretāre Anna Kononova.

"Pēc sižeta grūti precīzi spriest, kāds ir bedrīšu izmērs un dziļums, tāpat nav zināms, kāds materiāls tiek izmantots to "lāpīšanā". Iespējams, ja bedres ir vērtējamas kā satiksmei bīstamas jeb tā saucamās avārijas bedres - lielākas par 0,1 kvadrātmetru un dziļākas par 50 milimetriem, tad, lai novērstu bīstamu situāciju rašanos autovadītājiem, arī šādi var tikt rasts īslaicīgs risinājums situācijai. Vizuāli vērtējot, sižetā redzamais ceļa segums jau ir sabrucis, tāpēc tā labošana jebkurā gadījumā ir tikai avārijas situācijas novēršana," skaidroja Šuberte.

Viņa piebilda, ka nelielu bedrīšu noblīvēšanu parasti veic ar rokas vibroblietes palīdzību.

"Ja nav zināmi visi lietas apstākļi - iespējams, attiecīgais mehānisms konkrētajā situācijā nav bijis darba kārtībā, bet avārijas situācijas bedres ir jānovērš, - kāpēc bedrīšu labošana veikta tā, kā redzams sižetā, grūti sniegt adekvātu vērtējumu redzamajam," piebilda Šuberte.

Ušakovs savā "twitter" kontā ievietojis aculiecinieka nofilmētu videomateriālu, kurā redzams, kā strādnieki Ziepniekkalnā bedrītes ar asfaltu "aizlāpa", vienkārši piemīdot ar kājām, nevis izmantojot specializētu tehniku.

"Ja kāds ir kļuvis par liecinieku līdzīgai situācijai, lūdzu, filmējiet šos "varoņdarbus" un sūtiet video man," raksta Ušakovs.

Viens no "Ceļu pārvaldes" uzdevumiem ir Rīgas pilsētas ielu remonts un uzturēšana.

LAU visā valsts teritorijā, izņemot Rīgas pilsētu, veic valsts autoceļu kompleksos uzturēšanas darbus, kā arī būvmateriālu - dolomīta šķembu, drupinātās grants un sagatavotās smilts - ražošanu.

LAU uzturamo valsts autoceļu kopgarums ir 20 167 kilometri, tai skaitā galvenie valsts autoceļi ir 1622 kilometri jeb 8% no valsts autoceļu kopējā garuma, reģionālie autoceļi - 5320 kilometri jeb 26,4%, vietējie autoceļi - 13 225 kilometri jeb 65,6%.

Latvijā

Jebkura Krievijas agresija pret NATO dalībvalsti tai izmaksās ļoti dārgi, Latvijas Ārpolitikas institūta (LĀI) rīkotajā diskusijā "Veidojot aizsardzības un drošības nākotni" uzsvēra Ārlietu ministrijas valsts sekretārs Andžejs Viļumsons.