No februāra Rīgā vairs nebloķēs automašīnu riteņus

© F64 Photo Agency

Lai noteiktu samērīgāku Rīgas autostāvvietu lietotāju interešu ievērošanu, no nākamā gada 1.februāra ir paredzēts atteikties no transportlīdzekļu riteņu bloķēšanas Rīgas pilsētas pašvaldības maksas autostāvvietās, to aizstājot ar pēcapmaksas kvītīm, aģentūru LETA informēja pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" preses sekretārs Viktors Zaķis.

Jaunā sodu sistēma, pirmkārt, būs ērtāka lietotājam, jo nebūs nepieciešams zvanīt un gaidīt inspektoru "klambura" noņemšanai, otrkārt, tiks novērsti koruptīvie riski, jo nebūs iespējams uz vietas samaksāt inspektoram par riteņu bloķētāja noņemšanu reālā naudas soda vietā, uzsver Zaķis.

Vienlaicīgi jaunā sistēma izslēgs nevajadzīgas diskusijas par trešās personas mantas aizturēšanu.

Kvīts tiks izrakstīta gadījumos, ja nebūs veikta priekšapmaksa vai apmaksātais transportlīdzekļa stāvēšanas laiks tiks pārsniegts, par ko uz transportlīdzekļa tiks novietots attiecīgs paziņojums. Turklāt, lai nodrošinātu individuālu un diferencētu pieeju attiecībā uz pēcapmaksas iekasēšanu, pēcapmaksas apmērs tiks piesaistīts katras konkrētās maksas autostāvvietas zonas teritorijas tarifam. Piemēram, C zonas teritorijā pēcapmaksa ir paredzēta 8 latu apmērā.

Pēcapmaksa tiks noteikta kā konstanta summa par katru maksas autostāvvietas darba dienu. Ja transportlīdzeklis turpinās stāvēt maksas autostāvvietā arī nākamajā dienā un apmaksa šajā dienā nebūs veikta, pēcapmaksa par transportlīdzekļa stāvēšanu tiks aprēķināta no jauna par konkrēto dienu.

Saskaņā ar pašreiz spēkā esošajiem autostāvvietu apsaimniekošanas un lietošanas noteikumiem Rīgā gadījumos, ja maksas autostāvvietas lietotājs nav veicis samaksu par transportlīdzekļa novietošanu maksas autostāvvietā vai, ja samaksa ir veikta, taču faktiskais maksas autostāvvietas lietošanas laiks par 15 minūtēm pārsniedz apmaksāto maksas autostāvvietas lietošanas laiku, transportlīdzeklim tiek pielietots riteņa bloķētājs līdz brīdim, kamēr maksas autostāvvietas lietotājs nav veicis samaksu par maksas autostāvvietas lietošanu.

Šāds regulējums maksas autostāvvietu lietotājam faktiski nedod iespēju apstrīdēt riteņu bloķētāja lietošanu vai veikt norēķinu par autostāvvietas lietošanu vēlāk ar pēcapmaksu arī situācijās, kad bloķētāja lietošanas brīdī transportlīdzekļa vadītājam nav iespējams norēķināties par maksas autostāvvietas lietošanu, atzina Zaķis.

Latvijā

Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" būvprojektēšanas vadlīnijas ir mainījušās simtiem reižu, trešdien "Rail Baltica" parlamentārās izmeklēšanas komisijā sacīja bijušais par "Rail Baltica" izbūvi Latvijas teritorijā atbildīgās SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" (EDzL) valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris.