No decembra SIA Rīgas ūdens klientus gaidīs Brīvības ielā

© Ojārs Lūsis

Pirms mēneša tika atklāts Rīgas klientu centrs Brīvības ielā 49/53, kurā vairāki pašvaldības uzņēmumi vienuviet sniedz apmēram 50 pakalpojumus. No 11. oktobra līdz 31. oktobrim Rīgas klientu centru ir apmeklējuši 3613 cilvēku.

Viens no uzņēmumiem, kas apvienotajā klientu centrā ir atvēris savu klientu apkalpošanas centru, ir SIA Rīgas ūdens (RŪ). Nepilna mēneša laikā tur pēc palīdzības vērsušies 276 apmeklētāji. RŪ Klientu apkalpošanas departamenta vadītāja Laura Priedīte vērtē, ka kopš 11. oktobra, kad ir atvērts klientu apkalpošanas centrs, kopējais RŪ klientu skaits ir palielinājies, jo cilvēkiem ir ērtāk garāmejot ienākt un parakstīt līgumu vai iesniegt dokumentus Rīgas centrā. Pašlaik jaunajā RŪ klientu apkalpošanas centrā apkalpo 15 līdz 40 cilvēku dienā.

L. Priedīte atzīst, ka pagaidām rīdzinieki pēc inerces apmeklē līdzšinējos klientu apkalpošanas centrus Ķengaragā, Indrupes ielā 3, un Z. A. Meierovica bulvārī 1. Tomēr, sākot ar decembri, klientus paredzēts apkalpot tikai Brīvības ielā 49/53. Prognozējamais klientu skaits mēnesī varētu būt ap 1000 cilvēku. RŪ Klientu apkalpošanas centra vadītāja Evija Spune ir pārliecināta, ka četri speciālisti jaunajā centrā tiks galā arī ar tik lielu darba apjomu.

L. Priedīte uzsver, ka pagaidām jaunatvērtais centrs strādā testa režīmā, jo cilvēki vēl tikai pierod, ka arī pilsētas centrā viņi var uzmeklēt RŪ speciālistus.

Pašlaik visvairāk – apmēram 60 procenti cilvēku – ierodas pārslēgt līgumus, atlikušie dodas pēc dokumentiem, kas nepieciešami, lai veiktu ūdensvada un/vai kanalizācijas tīklu izbūvi vai esošo tīklu pārbūvi. Kārtojot dažas formalitātes, cilvēkam klientu apkalpošanas centrā ir jāierodas vairākas reizes, tomēr daudzus jautājumus var atrisināt arī pa telefonu vai epastu. Tāpēc pirms došanās uz klientu centru ieteicams piezvanīt uz bezmaksas informatīvo tālruni, jo pa epastu var nosūtīt dokumentu kopijas, pa pastu – oriģinālus. Speciālisti atbildēs operatīvi, ja tiks uzdots standartjautājums, un mēneša laikā, ja vajadzēs sagatavot atbildi uz sarežģītāku jautājumu. «Saprotam, ka cilvēki jūtas drošāk, izrunājoties pret aci un uzrakstot iesniegumu speciālista klātbūtnē,» saka L. Priedīte.

E. Spune novērojusi, ka cilvēks ierodas uz konsultāciju pie RŪ speciālistiem, bet viņam palīdzība jāmeklē pavisam citur, piemēram, SIA Rīgas namu pārvaldnieks. Visbiežāk rīdzinieki nezina, pie kā vērsties, ja mājā pazūd ūdens. Viņi meklē palīdzību RŪ, bet to visdrīzāk var sniegt apsaimniekotājs. «Gadās, ka cilvēks nopērk dzīvokli un nāk uz šejieni noslēgt līgumu. Mēs neslēdzam līgumus ar dzīvokļu īpašniekiem vai īrniekiem, bet ar māju kopumā,» atgādina L. Priedīte. E. Spune stāsta – apmeklētāji jau ierosinājuši, lai šajā klientu centrā atvērtu arī Latvenergo, Latvijas gāzes nodaļas un ierīkotu pasta staciju, jo novērtējuši, ka vienots klientu centrs ir viņiem izdevīgs. Atgādinām, ka Rīgas klientu centrā iedzīvotājiem pakalpojumus sniedz Rīgas domes Apmeklētāju pieņemšanas centrs, SIA Rīgas namu pārvaldnieks, SIA Rīgas satiksme, SIA Rīgas ūdens un AS Rīgas siltums.

Jaunajā klientu apkalpošanas centrā ir ieviests jauns pakalpojums – iespēja pieteikties uz tehnisko konsultāciju pie RŪ speciālistiem. Pašlaik konsultācijas notiek pirmdienās, iepriekš noteikti jāpiesakās. Šis ir bezmaksas pakalpojums. Ja pieprasījums būs lielāks, tad speciālisti konsultēs divreiz nedēļā.

***

INFORMĀCIJA SIA RĪGAS ŪDENS KLIENTIEM

Klientu apkalpošanas centrā tiek sniegti pakalpojumi:

• SIA Rīgas ūdens adresēto iesniegumu pieņemšana;

• Tehnisko noteikumu pieprasījumu pieņemšana un Tehnisko noteikumu izsniegšana;

• Atzinumu pieprasījumu pieņemšana un Atzinuma izsniegšana;

• dokumentu iesniegšana līguma noslēgšanai par ūdenssaimniecības pakalpojumu lietošanu, kā arī līguma parakstīšana;

• informācijas sniegšana par SIA Rīgas ūdens adresēto iesniegumu virzību;

• vispārīgas informācijas sniegšana par SIA Rīgas ūdens kompetencē esošajiem jautājumiem;

• būvprojekta dokumentu pieņemšana saskaņošanai SIA Rīgas ūdens;

• elektroniskā rēķina pieteikšana;

• iespēja saņemt speciālistu tehnisko konsultāciju.

***

KLIENTU APKALPOŠANAS CENTRS

• SIA Rīgas ūdens klientu apkalpošanas centrs atrodas Brīvības ielā 49/53.

• Klientu ērtībām centram ir pagarināts darba laiks: darbdienās tas strādā no pulksten 8 līdz 19, sestdienās – no pulksten 10 līdz 15.

• Vienotais informatīvais tālrunis uzziņām un diennakts tālrunis avāriju pieteikšanai 80002122.

• Vienotais uzņēmuma epasts: klienti@rigasudens.lv.

• Tuvākās autostāvvietas: Dzirnavu un Brīvības ielas stūrī, daudzstāvu autonovietne Baznīcas ielā 22, apakšzemes stāvvietas zem tirdzniecības centra Galleria Riga Dzirnavu ielā 67 un Radisson Blu Hotel Latvija Elizabetes ielā 55.

Latvijā

Šī gada astoņos mēnešos ugunsdzēsēji glābēji devās uz 712 ceļu satiksmes negadījumu seku likvidēšanas darbiem, kuros izglāba 69 cilvēkus un atbrīvoja 35 bojāgājušos, kā arī saņemti 367 izsaukumi, kuros dega transportlīdzekļi. Aizvadītajā gadā 1020 ceļu satiksmes negadījumu likvidēšanas darbos izglābti 149 cilvēki un atbrīvots 51 bojāgājušais, bet transportlīdzekļi dega 567 reizes.